Full version: Gröna fingrar
bjoott
Hur får man gröna fingrar?
2532302423_810f971852.jpg

[attachment=40720:0000009736.jpg] Precis! Hur gör man för att få till det så här?
officinalis
Planering och erfarenhet. Plantera rätt växt på rätt plats och som har skötselbehov i enlighet med hur mycket tid du tänker lägga ner.
bjoott
Ok, jag fattar, måste bestämma vad jag ska lägga tid först och främst.
pejori
"Gröna fingrar" betyder skit under naglarna. tummenupp.gif
Du odlar inte växten, utan jorden.
Växten är belöningen på, att jorden mår bra. dunno.gif
Nauti
När jag ser det där tänker jag inte att det är någon som har gröna fingrar som gjort det. Det där handlar ju mer om anläggning och en del skötsel. Fast det kanske också räknas till gröna fingrar?

CITAT (pejori @ 19-09-2009, 00:30) *
Du odlar inte växten, utan jorden.
Växten är belöningen på, att jorden mår bra. dunno.gif
Om jag odlar i ett annat medium då? Odlar jag inte växten då heller utan t.ex. vatten eller leca-kulor? tongue.gif Att odla vatten eller leca-kulor som ser likadana ut år ut och år in låter inte så spännande som att odla alla de växter som växer i det tongue.gif
officinalis
Att odla i ett biologiskt inaktivt medium är en helt annan vetenskap enligt mig.
Jag diggar idéerna med organisk-biologisk odling.
skogstroll
det är nog som allt annat, intresse smile.gif
Peztis
Som det mesta: tid - ork - pengar...
Och självklart kunskap samt ett öga för vad som funkar/inte funkar.

Men det var fasligt fint!
pejori
CITAT (Peztis @ 12-10-2009, 21:01) *
Som det mesta: tid - ork - pengar...
Och självklart kunskap samt ett öga för vad som funkar/inte funkar.

Men det var fasligt fint!

Blev det bra?
Primavera in anticipo
Det är nog en kombination av gröna fingrar och konstnärligt kreativt skaparsinne, det gäller att ta fram och komponera allt det vackra utan att det ser alltför tillgjort och överdrivet ut. Verkligen snygga bilder det där!! wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon