esters-tradgard
[attachment=40732:prairie_joy.jpg]

[attachment=40733:62knoppar20090819.jpg]

Här kommer bilder på Prairie Joy som jag köpte på löta förra helgen då jag träffade Christina och A-K.

Det fick plats 2.5säckar jord plus lecia i botten, mao stor korg.

Räknade knopparna på rosen och trodde inte mina ögon yahoo.gif 62 knoppar... helt otroligt vilket exemplar jag måste fått tag på.

Har bubbelplast invändigt och tänkte surra in hela korgen i bubbelplast till hösten också. Rosen är rotäkta så frågan är om jag bör täcka själva rosen också eller vad tror ni? Jag bor i zon 2-3 och den är härdig till zon 5.
Kajsa
Vilket superex. 62 knoppar !!! Jo det är en ros man gillar år efter år, men dom har också fått svartfläck denna sommar, ett fåtal som klarat sig.
Korgen över vintern, vet ej har aldrig haft rosor så på vintern, men den är ju en Kanadaros och tuffare än de vanliga. Vinterväven skyddar bra, kanske ska du köpa några meter och snurra in den i det också utanpå plasten ? Här är säkert någon som testat !
AK i Sura
Vad läckert det blev med lövkorgen! Jag vet att det bara är tillfälligt men det blev ju dessutom snyggt.
Har aldrig vinterförvarat något i kruka/korg men din idé om bubbelplast är kanske inte så dum eller kan det bli för tätt? Wow så många knoppar! Jag har faktiskt inte räknat på mitt exemplar men den är jättefin där den står i rabatten. Vilken fin altan ni har föresten! Mina växter har liksom tagit över min uteplats i kattgården så snart får man inte plats att sitta runt bordet längre.

[attachment=40748:0908kattgard.jpg]
Christina i Taxinge~
Va snyggt det blev med rosen i korgen!
Lova att visa bilder när snyggingen blommar smile.gif
Det var verkligen ett praktexemplar du hittade!

Glöm inte att ställa korgen på frigolit till vintern så att inte kylan tränger in nerifrån.....
Och det gör verkligen inget om du snurrar in korgen i vinterväv också som Kajsa tipsar om.

Ezereht
Kommer bli supertjusigt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon