matteusmauritz
20-08-2009, 12:11
Hej,
Är det någon som känner till någon slags maskin för att rensa ogräs mellan plattor, murkanter etc? Jag har kört med högtryckstvätten och det funkar, men det skvätter så förbannat och det blir allmänt grisigt + alla problem med sladdar och slangar. Jag har även en lång mur och en trottoarkant med mängder med ogräs som jag får ångest av att bara tänka på att behöva ta bort för hand. Det är sånt man ska ha maskiner till.
Malin_MeL
20-08-2009, 12:43
man kan ju användare en brännare eller ångare, men man måste ju forfarande ta upp de vissnade resterna. jag brände ner det helt och hållet ett tag, men det luktar ju som påskbrasa i hela kvarteret och så himla vackert blir det ju inte heller...
Hej, maskinen heter Mantis roterande borste o stödhjul
www.mantis-norden.com
matteusmauritz
09-09-2009, 05:51
CITAT (Chivas @ 06-09-2009, 14:28)

Hej, maskinen heter Mantis roterande borste o stödhjul
www.mantis-norden.com
Guld! Den där lilla rackaren kan man ju ha till massor! Perfekt. Tackar så mycket. Jag kom till någon finsk sida först men de hade en svensk också:
http://www.mantis.se/
Biggan_
09-09-2009, 12:32
Vad kostar den här maskinen då? Någon som har erfarenhet av den?
elvisjö
09-09-2009, 14:44
Jag brukar trimma bort ogräset med en vanlig grästrimmer
Om du sedan vill så kan du salta fogarna med vanligt salt eller ett ogräsbekämpningsmedel
En del använder ogräsättika men då dör inte rötterna, bara det som är ovanför marken.
Peo-Eskimo
17-09-2009, 07:05
Ett kvastskaft med en gammal morakniv på är förvånandsvärt smidigt.
Mvh
Peo
Aqvakul
17-09-2009, 07:09
CITAT (Peo-Eskimo @ 17-09-2009, 08:05)

Ett kvastskaft med en gammal morakniv på är förvånandsvärt smidigt.
Mvh
Peo
Precis, det brukar jag också använda... (rygg och knän är inte vad det varit...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.