Östh
Har fått slänga ett stort antal mer el mindre mogna tomater. Kan det vara gräshoppor, snäcksniglar, steklar eller... Vad kan jag göra för att förhindra fortsatta angrepp. Alla plantorna står utomhus på altan ej växthus.
[attachment=40770:100_1240.jpg]
MariaS
Kolla mellan bladen, där sitter det nog några fina feta larver och gottar sig. Lite mekanisk jakt på otygen och sen är det tunn fiberduk som gäller.
Monarda
Jag har precis samma problem i mitt växthus. Jag funderade på om det kunde vara tvestjärtar som varit framme?
MariaS
CITAT (Monarda @ 20-08-2009, 22:36) *
Jag har precis samma problem i mitt växthus. Jag funderade på om det kunde vara tvestjärtar som varit framme?

Nej det tror jag inte. Har själv haft samma problem och då har jag till slut hittat dessa larver ihopkrupna vid bladfästena dagtid (Tydligen nattaktiva) Påminner om kollarver, men är nog någon typ av fjärilslarv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon