Moonbeam
Har två ståtliga exemplar (rocotoperuano.blogspot.com för den som vill se) och ett till gäng på tillväxt. De två största har så mycket blommor, säkert en 30 per planta. Men så fort de blommat klart så ramlar de av! Någon som vet varför?

Detta är mitt första försök med rocoto och chili överhuvudtaget, så jag tar tacksamt emot tips!
Malin_MeL
Det verkar vara pollineringsproblem. Jag har oxå detta problem fast med mina Habaneros . De andra chilisarna går bra. Jag antar att du har dem i växthus? Hur sköter du pollineringen?
Moonbeam
Har haft dem ute på balkongen bara, har inget växthus. Fick däremot ta in dem pga höststormarna som härjar här hos oss. Annars skulle de blåst sönder. Så de kanske inte gillar inomhusklimatet, men det fanns inte så mycket att välja på.

Jag pollinerar med en liten stump garntråd, fast de ramlar ändå, även de jag pillat på.
Tack för svaret!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon