pikapicha
Tänkte infoga en bild men när jag klickar på Infoga bild kommer jag till Ange länken till bilden. Måste vara något fel.
wibemo
Du utgår från läget skriv svar
[attachment=40801:prinsess...a__2_kop.jpg]
Ska försöka hjälpa dej
Klicka på bläddra
välj bild från bilder (mina bilder) Maxstorleken 1000k eller flera små. totalt 1000k
markera den valda bilden
den lägger sig i rutan framför "Bläddra"
klicka på den gröntonade rutan ladda upp
så flyttas den till "hantera uppskickade filer"
Du kan lägga flera bilder där.
klicka på hantera uppskickade filer och klicka på det gröna + tecknet
Du kan välja att förgranska innan du skickar svaret
Nu ska vi se om det fungerar jag har laddat upp en bild på försök
pikapicha
[attachment=40838:blom3.jpg][attachment=40839:blom2.jpg][attachment=40840:blom.j
pg] [attachment=40836:blom3.jpg][attachment=40836:blom3.jpg][attachment=40837:blom2.
jpg

Tack Wibemo, för din vänliga hjälp med infogningen av bilder!(Måste verkligen attachment-texten komma med... smile.gif)

Jag undrar om någon vet namnet på den här ståtliga blomman. Den kommer i blom under högsommaren och är mer än 2 m hög.
Christina i Taxinge~
'Parkstånds'.....?

pikapicha
Jaha, tack för svaret! Intressant! Ska kolla nätet.
pikapicha
[attachment=40843:parkstand_fjaril.jpg]

Hittade den här bilden på nätet och det är ju samma blommor. Tack, efter alla år jag har undrat!
Christina i Taxinge~
Då är din undran slut nu då! biggrin.gif

Här ser du fler bilder:

Parkstånds på Google

pikapicha
Tack, javisst bättre kolla Bilder där! biggrin.gif

Borde ha anat namnet för jag har bl a en Spirstånd och en hum,hum spirstånd med samma sorts flikiga blommor.
Christina i Taxinge~
har du nåt latinskt namn på "hum,hum spirstånd "....har nog aldrig hört talas om den? a0a.gif
pikapicha
Jag kom på det! biggrin.gif Klippstånd!
wibemo
[attachment=40849:IMGP13.jpg][attachment=40848:fuxia_knopp.jpg]
pikapicha
med tanke på frågan om "attachment" måste komma med så tror jag att det beror på om du har ett namn på bilden. Jag gör två olika varianter så får vi se blush.gif
Men det tycks inte vara det som avgör ser jag nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon