Mikward
Tänkte klippa ner samt rotbeskära mina chiliplantor i någon gång i september efter att jag skördat frukterna. Ska plantera dom i mindre krukor å tänkte försöka få lite bonsaistil på det hela. Min fråga är i alla fall huruvida plantorna ska ha någon som helst näring under vinterhalvåret eller om man ska vänta till våren med detta? Det finns ju en del näring i krukjorden om inte annat.
Piccante
Jag tvivlar på att krukväxtjord är speciellt näringsrik för den lakas ur ganska fort. Jag hade nog hellre beskurit chili till våren för dels triggar det chilin att sätta nya blad då och dels så är rötterna en växts näringsdepå när de har vila. Chili brukar må bra av att vila över vintern med mindre vattning och gödning än under sommaren men man ska ju inte trötta ut dom helt.
Nauti
Jag lät bara mina vara över vintern, enda skillnaden var att jag vattnade mer sällan utan näring. På våren tog jag upp dem skar bort en del av rötterna och planterade om dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon