andersen
Efter som det finns så många som har problem med odlas "seghet" så borde det undersökas vad folk tror det beror på.
Gita
Mitt svar blev "annat" eftersom det kan finnas flera orsaker.
  • En del virusskydd kan ställa till problem, bl.a har jag haft problem med Panda och F-secure, nu har jag Avast som jag tycker fungera.
  • Det kan beror på problem eller överbelastning hos internetleverantören
  • det kan bero på någon inställning på datorn
  • det kan bero på uråldriga programvaror

Om det berodde på Odlas sidor borde ju alla ha problem och det verkar som de flesta inte har problem

gita
Meriona
Då säger jag så här då: Jag säger att det är Odla självt som är problemet, när det är segt för mig (vilket är sällan) så förmodar jag att det beror på någon form av uppdatering. Jag har supernya kraftiga datorer och nya program på både jobbet och hemma och då det är segt så är det det på båda ställena samtidigt.

Christina i Taxinge~
CITAT (Gita @ 21-08-2009, 20:35) *
Om det berodde på Odlas sidor borde ju alla ha problem och det verkar som de flesta inte har problem

gita

Men jag är en av dem som av/till har stora problem med Odlas enorma seeeeghet och jag har skrivit inlägg om det och även skickat till forumansvariga, och det är ju så att det inte alltid är krångel.
Sen ca 1 månad tillbaka har det fungerat helt OK för mig. Så vem vet....de som inta har haft några problem kanske får!
Nu väntar jag bara på att det ska sagga ihop för mig igen vilken dag som helst......

Alexander-VG-zon3
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 21-08-2009, 20:41) *
och även skickat till forumansvariga

detta är ju ett stort problem, och vi verkar ju inte komma någonvart, varför skriver inte forumansvariga något och berättar? vad dom tror om problemet. jag tror det skulle hjälpa mycket och lunga en del.

och att dom förklarar hur det ska fixas eller hur man själv kan göra för att fixa det.
Christina i Taxinge~
CITAT (flaxss @ 21-08-2009, 20:46) *
detta är ju ett stort problem, och vi verkar ju inte komma någonvart, varför skriver inte forumansvariga något och berättar? vad dom tror om problemet. jag tror det skulle hjälpa mycket och lunga en del.

och att dom förklarar hur det ska fixas eller hur man själv kan göra för att fixa det.

Precis!

Meriona
Det känns som om det är två trådar om samma ämne just nu???? unsure.gif
renate
Just nu fungera Odla som vanligt för mig,det var i vintras det var så segt.Nu har många problem på AOT med seghet.Min dator är snart 4 år gammal,inte precis ny men inte heller urgammal.
Det skulle lugnar många här om forumansvariga kunde skriver en förklaring här på forumet,men de lyser med sin frånvaro.Syn.
Sommartorparn
Jag har prövat gå in på odla från olika datorer och konstaterat att det är en väldig skillnad. På ett sätt hänger det tydligen ihop med datorn.

MEN på min vanliga dator, där odla oftast är ohyggligt segt, har jag inga som helst problem med andra websidor. T.ex. Aftonbladets hemsida som är så överlastad med tung reklam, är sällan seg ens på den datorn. Därför måste det vara något med Odlas hemsida som gör att det blir seg på vissa datorer.

Mitt intryck är också att antalet användare som är inne på Odlas forum är väldigt litet numera jämfört med hur det var för ett par år sedan. Är det så att folk har tröttnat på forumets seghet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon