tepa
Hej

Hur ser era Moses Brinnande buskar ut nu på sensommarn ? Jag köpte två ifjol, de kom aldrig upp i år. Döm om min förvåning, när jag hittade en sådan helt på andra sidan av vår tomt. Den skulle ha blivit alltför skuggigt, så jag grävde upp den om omplanterade den i en solig rabatt. Den blommade och såg grön och frisk ut hela sommarn, men nu ser den ut såhär ! När jag var till en Trädgårdshandel för en par veckor sen, sålde dom såna, dom såg också såhär gula ut. Ska dom göra det ? Eller har jag vattnat för lite ?

Hälsn Tepa
vanjalarsa
nej så där har då aldrig min sett ut. Måste vara brist på vatten när den är nyplanterad.
Sen är de inte beroende av att vattnas när de har etablerat sig.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
tepa
Tack, Vanja. Tror du det är kört ?

Mvh Tepa
Bengt i Särö
CITAT (tepa @ 21-08-2009, 21:45) *
Tack, Vanja. Tror du det är kört ?

Mvh Tepa

Hej tepa.
Nej så skall inte en Mose brinnande buske se ut (Dictamnus albus) men jag tror inte om man går till en
erkänd planskola att de för så dåliga plantor,sen är det lite vanskligt att flytta en rotfast Dictamnus för de
odlas från fröplantor i krukor,men du får av-vakta till våren och se om den kommer upp om du har tur.
Den vill gärna ha lite kalk.
tepa
Tack Bengt

De såg nog ganska så gula ut på den där Plantskolan, faktiskt... Kanske min är värre. Jo, jag vet att jag inte skulle ha flyttat den, men den hade hamnat helt och hållet i skuggan om jag inte gjort det. Det var så höga växter som skuggade, ett pil-staket mot granntomten, vilket jag ju inte kunde flytta. Så jag chansar. Vsr får jag tag i kalk ? Finns det på påse hos Plantskolan ? Krossade äggskal ?

Hälsn Tepa
Inga från Närke
Har 2 moses brinnande buskar och de fick jag av grannen och de är flyttade och växer så det knakar. Grävde bara en grop i lerjorden utanför vår tomt, ger ingen näring eller något och de har varit där nu i 3 år.
Fram på hösten så börjar de gulna och vissna ner och till slut ser man inte var de finns förän nästa vår.
tepa
Tack, Inga. Men blir de såhär gula ?? Då finns det väl hopp om att den kommer igen nästa år. Blir överlycklig om den gör det. Min är inte bara gul, den känns torr som fnöske också.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon