Full version: Dagen "kottebild"
renate
När jag höll på med diverse trädklippning såg jag lilla kotte på grannens gräsmatta,lite senare kröp den genom häcken över i min trdgård.han/hon spatserade målmedvetet över uteplatsen längs altanväggen in bland blommorna.sedanförsvann han under buxbomsklotet där han burrade sig in i gräsklippet som låg under.
[attachment=40817:2009_08_...__Large_.JPG]
[attachment=40818:2009_08_...__Large_.JPG]
[attachment=40819:2009_08_...__Large_.JPG] Kotte bakom rosorna,de var inget för honom.
Meriona
Men det var väl ett rejält exemplar! wub.gif Grattis till så fina bilder!
renate
Det är trevligt med Igelkott i trädgården,jag har sett den tidigare här.Om det var samma kotte vet jag naturligtvis inte.
zaaritha
Vi har haft tre generationer här--men; nu finns bara mamma och en
unge född denna sommar kvar!
Vad har hänt alla de andra?
Huggorm
CITAT (zaaritha @ 21-08-2009, 21:49) *
Vi har haft tre generationer här--men; nu finns bara mamma och en
unge född denna sommar kvar!
Vad har hänt alla de andra?

Kanske en räv har flyttat in i närheten? Jag har bara sett igelkott i verkligheten några få gånger, jag förmodar att det är för att vi har mycket räv häromkring
MariaS
Räven är inte så farlig för kottar som många tror, däremot grävling! För att inte tala om biltrafik. Jag har sett ynglingar som målmedvetet jagat och kört över kottar!
zaaritha
Usch--vad vidrigt--att döda djur med flit!
Nu bor vi ganska avskilt--så bilar är ingen fara.
Men; däremot grävlingar--antagligen!
Rävar har vi också här.
Är det grävling som bajsar korvar med bärkärnor?
Eller räv?
MariaS
Det är räven som äter frukter med kärnor och allt. Grävlingarna gräver gropar som de skiter i..
renate
Så ser det ut när Grävlingen har bajsat,han/hon gräver ett litet hål i marken,här rosrabatt och bajsar.det var fredag morgon jag upptäckte att en Grävling varit här.bara lite bök i gräsmattan och en bajsklump,men efter förfrågningar på forumet kom jag fram att det var en Grävling som hälsade på,noja kotte klarade sig.
attachment=40875:2009_08_...__Large_.JPG] Grävlingens toalett
takstigen
När vi var i Norge för några år sen o tältade blev vi väkta mitt i natt av att en igelkott hade kommit in i tältet (häftigt)
renate
Nja jag vet inte om jag vill ha en Igelkott i tältet.Nej det vill jag verkligen inte.
amaira
Fina bilder. Vad fint med igelkott i trädgården!! *suckar djupt*

Här finns inga kvar sedan sådär tio år tillbaka. Då fanns en hona med ungar, och var och varannan morgon återfanns bara ett taggigt skal på stallbacken, av någon av igelkottarna, tills de var slut. -cry-.gif Förskräckligt sorgligt. Det var grävlingen som tog dem, en efter en.

Nu finns det många grävlingar och itne en enda igelkott.

En gång har jag upplevt när en grävling angrep en igelkott. Det var mitt i natten, och igelkotten skrek som en dödsdömd bebis, det var hemskt! Den gången räddade vi igelkotten och den klarade sig. Grävlings sprang när vi kom.
DragonLady
Vi har också varit utan igelkottar i två år nu men denna sommaren har jag sett flera stycken i och runt trädgården.
Min man har byggt 3 ris o lövhögar som jag hoppas de ska gilla som övervintringsbo.
Denna lilla parvel åt förnöjt av kattmaten jag gav wub.gif
Monarda
CITAT (renate @ 23-08-2009, 10:31) *
Så ser det ut när Grävlingen har bajsat,han/hon gräver ett litet hål i marken,här rosrabatt och bajsar.det var fredag morgon jag upptäckte att en Grävling varit här.bara lite bök i gräsmattan och en bajsklump,men efter förfrågningar på forumet kom jag fram att det var en Grävling som hälsade på,noja kotte klarade sig.
attachment=40875:2009_08_...__Large_.JPG] Grävlingens toalett

Hu, så hemskt! Då vet jag vem som grävt gropar i min rosenrabatt. Jag gillar inte grävlingar, såg två stycken som var osams en gång. Jagade varandra och lät som grisar! Tänker på min gamla katt som är ute på nätterna, hoppas han inte står på menyn! ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon