Full version: Åhyra på taklök
Alba
Jag har en taklök i en plantering på altanen...under tak. Den får aldrig annat vatten än det jag ger. Förmodligen har jag varit för snål med vatten.

Jag tyckte att taklöken såg ljus och konstig ut när vi kom till stugan och när jag tittar närmare är den fulll....ja verkligen full......med nät och något som ser ut som spinn men djuren är svarta.......små ckanske 2 mm.

Jag har tänkt gräva ner taklöken i en blomrabatt för vintern i hopp om att ha den nästa år i samma plantering.

Kommer dessa objudna gäster att överleva vintern......själva eller i form av ägg eller så ?

ranting.gif varför kan man inte redigera rubriker....det heter väl inte Å H Y R A wacko.gif
Alba
Ingen som vet confused.gif
Sussie F-Flower
Jag vet inte om mitt tips är det bästa, kära vän.
Dock så skulle jag, om det vore mina taklökar, spraya dom med Radar Raid (med Cypermetrin)
Eller pudra med Myrr C!

Obs! Det finns flera Myrr. Endast Myrr C innehåller Cypermetrin. (Kommer att försvinna efs det redan förbjudits av Kemikalieinspektionen om jag fattat det rätt...)
Alba
Om jag lägger in taklöken i en plastpåse och sen sprayar och stänger påsen borde de ju dö.
Sen ska ju taköken i jorden och så kommer ju en vinter......kall hoppas jag. slap.gif det borde de inte klara tycker jag.
Tack för hjälpen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon