Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Irene_L
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 08:29) *
Någon eller några trådar där det gick mest hett till tror jag är raderade.

japp..dom togs bort!
Hej igen
Men herregud vad diskussion det blev nu ang om jag är jag.
Kanske jag inte finns öht confused.gif g.gif

Inga, jag ber så mycket om ursäkt att jag inte nämnde dig ...
jag har haft mailkontakt med flera, men idag bara med en (odlamedlem)

Nu en kaffeslurk och sen väntar cykeltur sweatingbullets.gif
Ralf

Finns trådar kvar när andra avslöjade reserv, dryg 4 månader efter reg-datum.
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;#entry283011
Hej igen
Berith ... jag skrev ALDRIG vem Reserv var ... jag skrev ett inlägg i Pia L,s tråd
... där jag sa att det måste vara jobbigt att vara två olika personer ...
minns inte ordalydelsen men ...
Sedan började diskussionen ang detta.

'Å så förstår jag inte hur du orkar hålla på och leta gamla bråktrådar ...
jag bad på den tiden, admin ta bort ett par trådar, vilket gjordes.
Vi var nog ett antal som kontaktade admin skulle jag tro.

Vet eg inte varför jag ens bryr mig att kommentera ....men jag tycker detta är så löjligt
Berith

Ok, en sån kan det ju vara såklart. yes.gif Hade bara inget minne av att det var Netha "som släppte bomben" som hon skriver.

Såklart att jag orkar läsa gamla trådar, vad ska man annars ha dom till?
Irene_L
CITAT (Berith @ 03-09-2009, 08:47) *
Ok, en sån kan det ju vara såklart. yes.gif Hade bara inget minne av att det var Netha "som släppte bomben" som hon skriver.

Jo så var det! Hon blev väldigt påhoppad då! sad.gif
Berith
CITAT (Irene_L @ 03-09-2009, 08:53) *

Ok, jag får tro dej. smile.gif

Men var det ingen som tog det på allvar då?
Betty
CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 08:40) *
Berith ... jag skrev ALDRIG vem Reserv var ... jag skrev ett inlägg i Pia L,s tråd
... där jag sa att det måste vara jobbigt att vara två olika personer ...
minns inte ordalydelsen men ...
Sedan började diskussionen ang detta.

'Å så förstår jag inte hur du orkar hålla på och leta gamla bråktrådar ...
jag bad på den tiden, admin ta bort ett par trådar, vilket gjordes.
Vi var nog ett antal som kontaktade admin skulle jag tro.

Vet eg inte varför jag ens bryr mig att kommentera ....men jag tycker detta är så löjligt

Med risk för att få mig på pälsen... nu börjar jag faktiskt tvivla på att Hej igen verkligen är Netha. g.gif
Varken ordvalen, uttrycken eller skrivsättet känns som Netha, Netha skrev bättre svenska... Även om Hej igen i sina inlägg har nämnt saker som t.ex. stadsflytten, cyklande o.s.v. så känns det mer som en uppräkning av "bevis" som vem som helst som skrivit/läst här på forumet länge nog skulle känna till och kunna använda för att försöka övertyga om Nethas existens. Som sagt, med risk för att få mig på pälsen: Jag tror inte att Hej igen är Netha.

Om jag har fel i mitt antagande så är det lätt för Netha att överbevisa mig, skicka ett mail tummenupp.gif , du har ju min adress!

Tills vidare läser jag Hej igens inlägg med en viss skepsis...
Irene_L
CITAT (Berith @ 03-09-2009, 09:05) *
Ok, jag får tro dej. smile.gif

Men var det ingen som tog det på allvar då?

Jovisst var det det men tråden blev så aggresiv så den togs bort innan allt blev utrett. Nu avslutar jag detta!
MariaS
OTROLIGT! Nu har det här ältats i mer än 400 inlägg! Vem som var "reserv" framgår på sidan 3!
Grå
CITAT (Betty @ 03-09-2009, 09:08) *
Med risk för att få mig på pälsen... nu börjar jag faktiskt tvivla på att Hej igen verkligen är Netha. g.gif
Varken ordvalen, uttrycken eller skrivsättet känns som Netha, Netha skrev bättre svenska...

Nej, det gjorde hon inte. Du behöver nog inte vara så skeptisk.
Hej igen
Nej Betty, jag har inte varken din eller andras mejladresser eftersom jag raderat allt
som hade med Odla att göra.
Skulle kanske ta ett kort på samma vy ni sett så många ggr ... men nä så viktigt är det inte för mig
att bevisa min existens.

" bättre svenska"!? Var det Å du reagerade på?

PS. Eva kan, om hon vill intyga vem jag är.

Ha det gott allihopa!
Hejsvejs från mig
Betty
Ja, bland annat.
Gillan
CITAT (Irene_L @ 03-09-2009, 08:53) *

Så som jag minns det, så försökte Netha släppa en bomb, men hon fick pga oss andra inget gehör för sitt försök. Är det nåt jag skulle vilja be om ursäkt för så är det just det. Men jag kunde inte Netha! Har jag gett ett löfte så har jag..............Jag är sååå ledsen för att du fick stå med "skampålen" alldeles ensam ( samtidigt så visste du det redan innan du skrev..............att ingen av oss andra skulle gå ut med sannningen, men du valde att gå "ut" ändå?? )......................jag ville inget högre än att hjälpa dig, men jag kunde inte Netha crying.gif . Sen dess har du aldrig svarat på vare sig mail eller PM från mig. Jag har full förståelse för det, men tycker det är sorgligt

edit: Jag är ff övertygad om att "Hej igen" är "Netha".............Kan pga ordvalen inte vara någon annan blush.gif
Hej igen
Du är förlåten Gillan ... för mig var hela historien bortglömd och här skulle jag inte titta in...
men ... ja du har ju läst mitt första inlägg om varför jag reggade mig igen.

Nu har jag iaf bett att få avsluta också detta medlemsskap, ids inte hålla på
och diskutera ifall jag finns eller inte.

Hej från mig!
Betty
CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 09:16) *
Nej Betty, jag har inte varken din eller andras mejladresser eftersom jag raderat allt
som hade med Odla att göra.
Skulle kanske ta ett kort på samma vy ni sett så många ggr ... men nä så viktigt är det inte för mig
att bevisa min existens.

" bättre svenska"!? Var det Å du reagerade på?

PS. Eva kan, om hon vill intyga vem jag är.

Ha det gott allihopa!
Hejsvejs från mig

Nu har jag skickat ett mail till dig så nu har du min adress. Varför ska Eva intyga din existens? Hon skriver ju knappt här längre, det kan du ju göra själv enkelt genom att maila mig!

CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 09:28) *
Du är förlåten Gillan ... för mig var hela historien bortglömd och här skulle jag inte titta in...

Hej från mig!

Fegar ur...?
Hej igen
Nej Betty, jag fegar inte ur.
Faktiskt så tycker jag det är elakt sagt av dig. sad.gif

Här kommer iaf bevis ... eftersom jag inte har kvar mailadress jag hade på odla
så kan jag inte nå ditt mail.

[attachment=41497:3_sept__098.jpg]

Nu försvinner jag härifrån för gott.

Ha en bra dag!
Aqvakul
Netha, det känns lite knepigt att hoppa in och ut som medlem under olika nick. Tyvärr så ger det väl ytterligare näring åt "trollskräcken" som jag hade hoppats minskat efter genomgången av "reservs" öden och äventyr....
Gossen Ruda
Jag håller med Aquakul och börjar återigen fundera. Först var jag glad över återkomsten, sen lite tveksam. Sen kom andra medlemmar och garanterade äktheten men nu tvivlar jag igen. Tycker tonen är lite för otrevlig helt enkelt. Om några här anser sig känna igen Nethas skrivsätt så kan Pia också lägga sig till med det skrivsättet. Att sen Hej igen drar sig ur när frågorna kommer verkar misstänkt. Upp till bevis!
Meriona
CITAT (Inga från Närke @ 02-09-2009, 17:39) *
Jag får meddelande när någon har skickat PM. Kolla din profil om det inte finns någonstans att kryssa i, har för mig det i alla fall.

jo det vet jag och har jag, men jag menade att Hej igen kanske inte gjort det. flirting.gif
Betty
CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 09:48) *
Nej Betty, jag fegar inte ur.
Faktiskt så tycker jag det är elakt sagt av dig. sad.gif

Här kommer iaf bevis ... eftersom jag inte har kvar mailadress jag hade på odla
så kan jag inte nå ditt mail.

[attachment=41497:3_sept__098.jpg]

Nu försvinner jag härifrån för gott.

Ha en bra dag!

Ja nog känns det som om du fegar ur, "försvinner härifrån för gott" när det börjar brännas under fötterna. Dessutom var det inget påstående utan en fråga, därav frågetecknet på slutet.
Tycker inte att ditt s.k. bevis är så mycket till bevis, så där skulle vem som helst - som inte är Agneta, kunna säga.
Jag har "pratat" rätt mycket med Agneta sedan november -02 och jag tycker mig inte känna igen tonen i Hej igens sätt att skriva.
Det är inte så konstigt att man är misstänksam efter alla turerna här på forumet genom åren.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 10:19) *
Jag håller med Aquakul och börjar återigen fundera. Först var jag glad över återkomsten, sen lite tveksam. Sen kom andra medlemmar och garanterade äktheten men nu tvivlar jag igen. Tycker tonen är lite för otrevlig helt enkelt. Om några här anser sig känna igen Nethas skrivsätt så kan Pia också lägga sig till med det skrivsättet. Att sen Hej igen drar sig ur när frågorna kommer verkar misstänkt. Upp till bevis!

Ja jag var så säker på att det var Netha då för några inlägg sen. Hur skulle en sån här diskussion kunna finnas utan att hon ville vara med och visa vad hon visste? Minsann!!

Men nu tvekar även jag efter att ha läst en tio inlägg till... g.gif Gick jag på den lätte? Är det Pia som "klätt ut sej" igen...??
Gillan
CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 09:28) *

Hej från mig!

OJ! Här kanske det är så att du " trillade ur" trots allt " Hej igen"? Så skulle aldrig "Netha" ha skrivit!!! Netha glömde aldrig nåt och hon glömde defenitivt inte vem som var vem och vem som skrev vad! Men visst!, Vad vet jag om vad som händer vid olika "sjukdomssyndrom"?? ...............men nu börjar jag faktiskt bli fundersam.............sorry
Grå
CITAT (Betty @ 03-09-2009, 10:35) *
Ja nog känns det som om du fegar ur, "försvinner härifrån för gott" när det börjar brännas under fötterna. Dessutom var det inget påstående utan en fråga, därav frågetecknet på slutet.
Tycker inte att ditt s.k. bevis är så mycket till bevis, så där skulle vem som helst - som inte är Agneta, kunna säga.
Jag har "pratat" rätt mycket med Agneta sedan november -02 och jag tycker mig inte känna igen tonen i Hej igens sätt att skriva.
Det är inte så konstigt att man är misstänksam efter alla turerna här på forumet genom åren.

Fråga henne huruvida sjuksköterskeyrket är ett serviceyrke eller inte. wink.gif

Jag tvivlar inte ett dugg på att det är Netha, har ingen anledning att tvivla och Berith, fy fan vilket lågvattenmärke du är.

CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 10:37) *
OJ! Här kanske det är så att du " trillade ur" trots allt " Hej igen"? Så skulle aldrig "Netha" ha skrivit!!! Netha glömde aldrig nåt och hon glömde defenitivt inte vem som var vem och vem som skrev vad! Men visst!, Vad vet jag om vad som händer vid olika "sjukdomssyndrom"?? ...............men nu börjar jag faktiskt bli fundersam.............sorry

Netha glömde det mesta som inte var till hennes fördel. "Det håller inte jag reda på" var hennes motto när det hettade till i en debatt om vad som sagts och inte.
Gillan
CITAT (Berith @ 03-09-2009, 10:36) *
Ja jag var så säker på att det var Netha då för några inlägg sen. Hur skulle en sån här diskussion kunna finnas utan att hon ville vara med och visa vad hon visste? Minsann!!

Men nu tvekar även jag efter att ha läst en tio inlägg till... g.gif Gick jag på den lätte? Är det Pia som "klätt ut sej" igen...??

Nej, nej, absolut inte Pia, men sen vet jag inte alls -fear-.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 10:39) *
Nej, nej, absolut inte Pia, men sen vet jag inte alls -fear-.gif

Tänkte bara på det hon skrev i profilen, att hon skulle komma tillbaks under annat namn. unsure.gif
ängsvädd
CITAT (Betty @ 03-09-2009, 10:35) *

Netha är faktiskt svårt sjuk så det är självklart att hon inte orkar lika mycket som en frisk människa - visa lite hänsyn, tack.
*Stintan*
Börjar det inte bli lite väl nojigt nu? wacko.gif
Till slut är väl alla en och samma person giggle.gif
Gossen Ruda
CITAT (-Mimmi- @ 03-09-2009, 10:41) *
Netha är faktiskt svårt sjuk så det är självklart att hon inte orkar lika mycket som en frisk människa - visa lite hänsyn, tack.

Hej igen gick in självmant och har skrivit många inlägg så ett enda bevis eller ett pm/mail till någon som Netha har haft kontakt med tidigare hade hon nog orkat. Tror mer och mer att det var vårat forumtroll som var på återbesök.
Grå
Ja, jag tror att allt kommer att sluta på Beriths tangentbord. Hjälp... tänk om jag är Berith?? ... och du också??

tongue.gif
Gillan
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 10:47) *
Börjar det inte bli lite väl nojigt nu? wacko.gif
Till slut är väl alla en och samma person giggle.gif

Håller med dig Stinatan! Men jag kunde ändå inte hålla mig från att skriva.................sorry
Hej igen
Testade och fanns kvar som medl
Betty ... jag hittade ditt mail och har svarat.

Sedan har jag svårt att förstå på vilket sätt jag varit elak i tråden.

CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 10:48) *
Hej igen gick in självmant och har skrivit många inlägg så ett enda bevis eller ett pm/mail till någon som Netha har haft kontakt med tidigare hade hon nog orkat. Tror mer och mer att det var vårat forumtroll som var på återbesök.

Pm har flera fått och idag har Betty fått 2 mail.

'
Aqvakul ... jag bytte nick pga hunden dog ... det nya nicket tyckte många var helt fel så
därför ändrade jag till Netha. Jag har öppet talat om då jag bytt nick .

CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 10:54) *

Sedan har jag svårt att förstå på vilket sätt jag varit elak i tråden.
Pm har flera fått och idag har Betty fått 2 mail.

'
Aqvakul ... jag bytte nick pga hunden dog ... det nya nicket tyckte många var helt fel så
därför ändrade jag till Netha. Jag har öppet talat om då jag bytt nick .

Anledning till att jag loggade in nu, är att jag ville kolla om tråden "somnat" och om Betty
talat om att hon fått svar på mail.
Betty
CITAT (-Mimmi- @ 03-09-2009, 10:41) *

Att Agneta hade en svår sjukdom känner jag mycket väl till. Ingen begär heller att hon ska "orkar lika mycket som en frisk människa" Huruvida Hej igen och Netha är samma person vet varken du eller jag. Hej igen har skrivit 19 inlägg på ett par dagar så att skicka ett enda mail är ingen större ansträngning om det nu verkligen är Agneta, vederbörande orkar ju logga in här och skriva.
Gillan
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 10:39) *
Fråga henne huruvida sjuksköterskeyrket är ett serviceyrke eller inte. wink.gif

Jag tvivlar inte ett dugg på att det är Netha, har ingen anledning att tvivla och Berith, fy fan vilket lågvattenmärke du är.

Netha glömde det mesta som inte var till hennes fördel. "Det håller inte jag reda på" var hennes motto när det hettade till i en debatt om vad som sagts och inte.

Nix pix! Hon glömde aldrig nåt så länge du hade PM:kontakt..........................det veeet jag! Inte "öppet" i forumet heller vad jag kan minnas! ..............................Jag har verkligen svårt att ta till mig att "Felix matte" Eller "Netha " skulle ha varit nån bluff........................näääääääääe, aldrig!! Det finns ingen som hjälpt mig så mycket som hon faktiskt gjorde när jag som totalt novis hittade hit kompiskram.gif

Fast nu var det antagligen inte ens det du menade Grå....................att hon skulle vara nån annan än den hon utgett sig för att vara alltså giggle.gif
Gossen Ruda
CITAT (Betty @ 03-09-2009, 10:57) *
Att Agneta hade en svår sjukdom känner jag mycket väl till. Ingen begär heller att hon ska "orkar lika mycket som en frisk människa" Huruvida Hej igen och Netha är samma person vet varken du eller jag. Hej igen har skrivit 19 inlägg på ett par dagar så att skicka ett enda mail är ingen större ansträngning om det nu verkligen är Agneta, vederbörande orkar ju logga in här och skriva.

Eftersom Hej igen/Netha säger sig ha skickat två mail till dig är det lätt att kontrollera för dig. Dvs att det är just Netha, det är lätt att luras också med mail fast inte om personliga uppgifter finns med.
*Stintan*
CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 10:56) *

Anledning till att jag loggade in nu, är att jag ville kolla om tråden "somnat" och om Betty
talat om att hon fått svar på mail.

Fattar inte varför du vill avsluta ditt medlemskap i ett kör. Du brukar väl inte vara den som ger dig så lätt. Dessutom kan man ju blocka folk från att ta kontakt om det är någon man stör sig på.
Hej igen
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 11:03) *
Eftersom Hej igen/Netha säger sig ha skickat två mail till dig är det lätt att kontrollera för dig. Dvs att det är just Netha, det är lätt att luras också med mail fast inte om personliga uppgifter finns med.

Betty har skrivit till mailadress hon haft ... jag har svarat och skickat ett till mail
där jag ber henne tala om i forumet att hon fått svar. Just pga jag ville få slut på spekulationerna.

Bilden jag la in, tog jag bort eftersom jag trodde medlemsskapet skulle avslutas snabbt..
nu var det inte så och därför tänker jag stanna kvar om Göran tillåter ... har nyss mailat honom.

CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 11:08) *
Fattar inte varför du vill avsluta ditt medlemskap i ett kör. Du brukar väl inte vara den som ger dig så lätt. Dessutom kan man ju blocka folk från att ta kontakt om det är någon man stör sig på.

I ett kör vet jag väl inte ... jag avslutade i våras ... det var första gången.
Betty
Nu har jag fått mailen. Så jag är inte längre misstänksam mot dig.

Även om det inte finns några personliga uppgifter i mailet så är jag nu säker på att Hej igen och Netha är samma person.
Myosotis
CITAT (Betty @ 03-09-2009, 11:12) *
Nu har jag fått mailen. Så jag är inte längre misstänksam mot dig.

Även om det inte finns några personliga uppgifter i mailet så är jag nu säker på att Hej igen och Netha är samma person.

Hej Netha. Jag trodde inte att du var du, förlåt.
Gossen Ruda
CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 11:12) *
Betty har skrivit till mailadress hon haft ... jag har svarat och skickat ett till mail
där jag ber henne tala om i forumet att hon fått svar. Just pga jag ville få slut på spekulationerna.

Bilden jag la in, tog jag bort eftersom jag trodde medlemsskapet skulle avslutas snabbt..
nu var det inte så och därför tänker jag stanna kvar om Göran tillåter ... har nyss mailat honom.

Jag VILL gärna att det är Netha men än är jag inte säker. Med tanke på vad som hänt i forumet under åren så ligger misstänksamheten ständigt på lur. Jag avvaktar.
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 11:16) *
Jag VILL gärna att det är Netha men än är jag inte säker. Med tanke på vad som hänt i forumet under åren så ligger misstänksamheten ständigt på lur. Jag avvaktar.

Nej, Betty kan fortfarande vara samma person som Hej igen eller nåt men någonstans får man dra gränsen.
Grå
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 11:02) *
Fast nu var det antagligen inte ens det du menade Grå....................att hon skulle vara nån annan än den hon utgett sig för att vara alltså giggle.gif

Nej, det menade jag inte. Men den som är osäker kan ju ställa yrkesfrågan till henne och invänta svaret istället för att sitta och elda upp sig själv och andra i spekulationer.
Det känns mest som att Berith och GR tycker det är lite mysigt att sitta och misstänka folk till höger och vänster och därför späder på med jämna mellanrum. Jag är mycket skeptisk till deras faktiska existens. crazy.gif
*Stintan*
CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 11:12) *

Ok men du var ju på G igen nyss. Tycker att det känns bra att du är kvar och så kanske vi slipper gå igenom den här proceduren en gång till flirting.gif
herkules
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 10:48) *
Ja, jag tror att allt kommer att sluta på Beriths tangentbord. Hjälp... tänk om jag är Berith?? ... och du också??

tongue.gif

vem är berith egentligen?!
Berith
CITAT (Myosotis @ 03-09-2009, 11:19) *
Nej, Betty kan fortfarande vara samma person som Hej igen eller nåt men någonstans får man dra gränsen.

Nu börjar det bli rörigt här... naughty.gif

Betty är väl Betty. Kan aldrig tänka mej att hon nånsin skulle komma på tanken att regga sej med ett nick till. Liksom några till här inne. Att Netha har haft flera är ju ingen hemlighet. Också anledningarna till dom vet vi om.
herkules
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 10:39) *
/..../
..... och Berith, fy fan vilket lågvattenmärke du är.
/..../

tummenupp.gif
Betty
CITAT (Myosotis @ 03-09-2009, 11:19) *

Ja eller hur! slap.gif rotfl.gif
Grå
CITAT (herkules @ 03-09-2009, 11:29) *
tummenupp.gif

.. jaså? Fick jag säga sådant idag?
herkules
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 11:32) *
.. jaså? Fick jag säga sådant idag?

ibland så kan till och med jag hålla med dig i det du skriver.
Grå
CITAT (herkules @ 03-09-2009, 11:38) *
ibland så kan till och med jag hålla med dig i det du skriver.

Jag ska genast ringa in de dagarna i almanackan wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon