emmalofo
Hej,

Vill som vanligt dra lite nytta av er samlade ros-erfarenhet smile.gif

Jag ÄLSKAR den "karamelliga" rosa nyansen på min Louise Odier, och skulle vilja ha tips på fler rosor i liknande färg. Det är inte så noga med sort eller storlek, jag har en stor trädgård och skulle vilja ha rosor lite varstans.

Tacksam för tips!
octachoron
Mary Rose (Austinros)
Mary Rose
Erika i Sandviken
Romanze
Dorndröschen
Prima Ballerina
Hanne

Christina i Taxinge~
'William Baffin'
Ezereht
Hmm den där söta Austinrosen, vad var det den hette igen.. Scarborough Fair tror jag. Lite ljusare rosa än Louise men sååååå söt.
Använd helpmefind för att se bilder på dem.
Help me Find /Roses

Raubritter är också söt, vassa taggar har jag upptäckt nu när jag skulle binda upp dem lite wink.gif
Stiffe
Kazanlik
Ispahan
Coupe de Hebe
Duchesse de Rohan
Yolande de Aragon
Mme Boll
Constance Spry
/S
gulmåra
Karamellrosa kanske kan vara....

Juno
[attachment=40969:juno_5b__Large_.jpg]

La Noblesse
[attachment=40970:La_noble...__Large_.jpg]

Bella Donna
[attachment=40971:Bella_Do...__Large_.jpg]

Å är inte George Will lite karamellig också?

AK i Sura
Oj oj din karamellträdgård skulle jag vilja besöka när den blir färdig! Jag älskar verkligen rosa rosor.
Astrid lindgren är en superbra ros med underbar karamellfärg men doftar inte särskilt mycket.
Eglantyne är en ljuvlig Austinros men kanske lite för ljus för att kallas karamellig men hon gör sig så fint ihop med andra rosa rosor. Sofiero är en riktig karamell som dessutom doftar fantastiskt!

[attachment=40974:0807astridl.jpg]
Astrid Lindgren

[attachment=40972:090712eglantyne.jpg]
Eglantyne

[attachment=40973:090727sofieromany.jpg]
Sofiero

[attachment=40975:080713rosarabatt.jpg]
Rosa rabatt
emmalofo
Åh, vad många härliga förslag! Tack, tack, tack!

octachoron: Mary Rose har jag redan. Älskar den rosen också!

gulmåra: Bella Donna var underbar. Hittar lite olika rosor när jag söker på namnet, är din en damascena? Var har du hittat den, jag brukar handla från rosenposten, men där hittade jag den inte sad.gif

stiffe: Duc de Rohan och Mme Boll blir det i alla fall, ljuvliga rosor.

Många fina rugosor i era förslag också, och de ska ju vara friska!

Vad kul det ska bli!
octachoron
En väldig mängd rosa buskrosor finns samlade på
Trädgår'n i Söderfors (rosa rosor)
gulmåra
Ja, Bella Donna är en damascena och köpt i Italien. När jag sökte på helpmefind.com så ska den finnas på flera ställen i Europa. Tråkigt nog varken i Sverige eller Danmark.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon