tepa
Hej

Jag tänkte ge bort lite frön av Kokardblomster. Är dom mogna nu ?

Hälsn Tepa

Irene_L
När fröna lossnar lätt från " bollen" är dom mogna. Sä här ser fröna ut:
[attachment=41028:kokardblomsterfr_n.jpg]
Tyvärr lite dålig bild. Jag kan inte ta närmare med min kamera.
tepa
Tack, Irene. Dom lossade jättelätt. Dom ramlade nästan av bara man rörde stjälkarna med bollar. Fröna kan väl sparas såhär med boll och allt i kaffefilter ? Eller kan det bli fuktigt ? Dom är kruttorra, varit varmt o fint hela dagen.

Mvh Tepa
Irene_L
Det går säkert bra att ha dom så där. Kaffefilter är ju väldigt bra att ha dom i.
tepa
Ok, tack. Så får mottagaren själv hålla på och pilla...Eller man kanske kan kasta ner dom i jorden som dom är ? Måste dom ett och ett ? Varför kan jag aldrig lära mig att fråga allt på en gång ???

Hälsn Tepa
Irene_L
Jag skulle inte ta hela bollen...ojoj..då skulle det ju gro en massa på samma ställe. Plantera ett frö i taget istället! tummenupp.gif
tepa
Tack, Irene. Men dom som får fröna får dom nog med boll och allt. Pilla själva. Hihi. Men sen är ju plantan perenn !

Hälsn Tepa
Irene_L
Ja den är perenn men tyvärr inte en långvarig perenn. Efter några år så försvann mina så till våren ska jag ta och så nya. Jag gillar dom så i år har jag saknat dom!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon