Full version: starka färger..
vanjalarsa
[attachment=41034:2009_tr_...bla._068.jpg]Testar att bifoga en bild från min trädgård.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Malin_MeL
WOW vilken prakt!
tepa
Oj, Vanjalarsa. Vad fint ! Vad är det där blå/lila ? Phlox? Sen finns där något blått längre bort, Klematis ? Jag har vit Phlox, cerise Phlox, ljusrosa Phlox och tvåfärgad ljusrosa-cerise Phlox. Aldrig sett blålila?

Hälsn Tepa
Irene_L
Wow...så vackert det blommar hos dig!!! tummenupp.gif
bravo.gif
oliv
Så mycket som det blommar! Och det vita är alltid så perfekt för att komponera en helhet. bravo.gif

Jag har själv på senaste tiden fyllt på med vita perenner lite här och var för att få det att flyta ihop.
diva&hero
Vad fint det blommar!! tummenupp.gif
Alba
Åh så vackert.

Jag undrar också om de blåriktigt längst bak....ser ut som en klättrare och även ampeln...det röda.....vad är det ?
vanjalarsa
Kul att ni gillade bilden!
DEt blå längst bak är en klematis. Den köptes som vit men någon hade nog flyttat på etiketten så jag vet inte vad den heter. Den mörklila floxen har jag grävt upp i en gammal trädgård. Naturligtvis hade jag lov till det.

Det i ampeln är vanlig kaskadpelargon. En av mina favoriter att ha i ampel. De blommar hela sommaren. Rensar sig själva, det är bra när ampeln hänger svåråtkomligt.

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
tepa
Hej

Så jätteläcker den där blålila Phloxen är, suck, vill ha. Och den där ljuvliga blåa Klematisen. Kul att jag gissade rätt.

Hälsn Tepa
Alba
Tack Vanja-Larsa
Nästa år ska en Kaskadpelargon inhandlas......och varför inte en Blå-lila Klematis också.
Nej nu ska jag inte börja planera för nästa år....måste ju avsluta den här sommaren först.....men svårt att inte drömma......men en Kaskadpelargon i alla fall.....det blir det säkert.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon