Full version: Problem med grafiken
Pius
Är det nån som kan det här med grafikkort och bildskärmsinställningar?

Jag fick köpa ett nytt grafikkort till min stationära dator eftersom det jag hade gick sönder. Det jag har nu heter NVIDIA Geforce 8400 GS. Men sen jag bytt är bilden sig inte riktigt lik och inte riktigt bra. Eftersom jag har en bärbar dator också så ser jag skillnaden lätt.

Bilder på den stationära är mörkare, plattare men på sina ställen ändå ljusare. Svårt att förklara. Jag har försökt ändra inställningen på bildskärmen, gå in och ändra i kontrollpanelen, uppdaterat drivrutiner. Men ingenting hjälper, det är så tröttsamt eftersom jag håller på mycket med mina fotografier så är det omöjligt på den stationära.

Vad sjutton ska jag göra? Bilden jag klistrat in är en hardcopy och kan vid första anblicken se helt okey ut, men på min bärbara är den betydligt bättre. Eller så är inte grafikkortet bättre än så.

Pius crying.gif

adamos
Har du testa med en annan bildskärm?
Micke E
Det kan vara att du inte anpassat det nya grafikkortet till det bildbehandlingsprog du har!
Använder du Photoshop kan du justera bilden i det!
Med grafikkortet följer även det med ett program för att justera färger och ljusstyrka. Men
glöm inte att spara inställningarna!
Sedan kan du ha olika ljusstyrkor på skärmarna!!
Men har du Photoshop så tror jag det är där du löser problemet eftersom det i sådana fall
är inställt efter ditt förra kort. Det låter som luminans justering.
Kortet är det inga större fel på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon