Fny
Ögonblicket efter man klickar på "bekräfta order" slår hjärtat lite extra hårt och man undrar om det verkligen var rätt att beställa ännu fler lökar... JAAA ropar magen och hjärtat, även om hjärnan kanske är tveksam... Men tääänk så fint det kommer bli i vår och nästa sommar när allt nytt blommar! rose.gif

Med denna beställning kommer det att dimpa ner några söta tulpanlökar av sorten Candy Prince, två kirgislökar av sorten Purple Sensation, en orientlilja av sorten Star Gazer, och så några trädliljelökar av sorten Garden Pleadure.... Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra! Nån som har erfarenhet av just dessa sorter, speciellt i Uppsalatrakten?
tepa
Hejj

Oj oj, lökar ska jag också köpa, Tulpaner, Krokus o Snödroppar. Skulle precis som du vilja ha lite extra fina Tulpaner. Ska googla på dom. Bor ju också på samma breddgrader som du, men har ingen erfarenhet av dessa sorter. Men väntar med spänning på att någon med erfarenhet svarar.

Hälsn Tepa
rissen
Hejsan
Kirgislöken Purple Sensation och liljan Stargazer kommer snällt varje år hos mig i zon 4 i Högboda, Värmland.

De andra har jag ingen erfarenhet av tyvärr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon