Full version: Goldener Olymp
Kajsa

Goldener Olymp, Kordes ros från 1984, Storblommiga Klätterros - Gruppen.
Köpt i våras och blommar nu i augusti, blev sååå glad över denna ros

LÅG skriver att den får lite svampsjukdomar och det har stämt så bra. Intill växer Wrams Gunnarstorp som tappat alla sina blad, medan Goldener Olymp har fått någon fläck längst ner.

Så var det färgen, koppargul, bronsgul eller ljust gul, helt underbar. Ska vara en zon 3 ros så jag får nog slänga på några spadar kompostjord här i höst, ingen frysmarginal alls här.
Ska kunna bli 3 m !
Thé
Den ska jag plantera i höst! Ser alldeles underbar ut! Jag spanade in den redan för ett år sedan eftersom färgen var fin och den verkade frisk smile.gif Jätteroligt att se dina bilder. Hoppas att jag får en augustiförälskelse nästa år.
AK i Sura
Oj oj, jag blev ju också förälskad i den här rosen nu när jag var på Löta sist. Jag är inte mycket för gula rosor men den här kommer att bli superfin till mitt bruna plank och vilka blommor! Nu ångrar jag mig nästan att jag inte köpte den på Löta, de hade ju fantastiska exemplar. Nåja det kommer en ny vår!
Hade ju bestämt mig att INTE köpa fler rosor i år men igår hamnade jag på Åsby för att köpa en spalje och de reade naturligtvis massor av växter. Kunde inte låta bli att köpa en White Nights för 19 kr! En skruttigt exemplar förstås men för 19 kr kan man ju chansa. De blir till att gräva i helgen igen.
Ezereht
Den är helt underbart vacker Kajsa, förstår du är glad i den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon