uno
Nu är det dags att fundera på att inreda växthuset med grundtillbehör och allt annat som är nästan nödvändigt. Jag känner till Classicum och Willab men det måste väl finnas fler företag som säljer växthustillbehör.
Glad för svar hälsar ett näsdroppande födelsedagsbarn. Och tack för alla grattis som finns under småprat.
Uno
*Felix matte*
Här finns tillbehör.

Grattis! Ha en bra dag.
Ingrid på Västkusten
Jordnära i Alingsås har en del, Weibulls Partihallarna har, vad är det Du söker? Bevattningsautomat har vissa byggmarknader. Prova med Hornbach och K-rauta, de säljer ju också växthus precis som Jordnära i Alingsås. och har Du aldirg varit på Jordnära rekommenderar jag en tripp dit å det allvarligaste. Det är världens häftigaste ställe!

Hälsar ingrid
Leo
Hej
Det beror väl på vad du är ute efter. Själv har jag ett bevattningssytem från Gardena som jag köpte via nätet från Tyskland eftersom det var 30% billigare där. Det är 4 datorer med dysar och droppbevattning. Mitt växthus är 30kvm så det beror oxå på hur stort ditt är.
Växthusbord lät jag tillverka i alu, som tål 400kg ( det blir rätt tungt när man har många plantor) det har hjul så det går att flytta.
Enkla lösningar på gödselvatten kan ju vara att köpa en spolarmotor( biltema) och bygga lite själv om man har tid. Annars är ju nätet bra att söka på om man letar efter något speciellt.
/ Leo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon