Pius

S*Velero´s Sangiovese, maine coon, rödsilvertigré, fyller 1 år idag.

Min lille busunge har firat dagen med att tillsammans med sina tre kompisar festat runt på ett halvt kilo räkor, jisses vad jag fick rensa snabbt. giggle.gif

Läs gärna mer om honom på min blogg han har hållit mig rejält sysselsatt sen vi skaffade honom. rolleyes.gif

Pius
Anki på Öland
Vilken vacker katt!!
Anki
Pius
CITAT (Anki på Öland @ 26-08-2009, 20:46) *
Vilken vacker katt!!
Anki

Tackelitack! happy.gif

Hälsar Sangi gm matte Pius
Meriona
yaay.gif hbd.gif GRATTIS SANGI! Hoppas du fått en god tårta (hur gör man en katt-tårta?) av matte!

Jag måste läsa mattes blogg i kväll och se om du hittat på några nya hyss! wub.gif

Råttisarna vinkar från säkert avstånd... flirting.gif
Pius
CITAT (Meriona @ 27-08-2009, 08:06) *
yaay.gif hbd.gif GRATTIS SANGI! Hoppas du fått en god tårta (hur gör man en katt-tårta?) av matte!

Jag måste läsa mattes blogg i kväll och se om du hittat på några nya hyss! wub.gif

Råttisarna vinkar från säkert avstånd... flirting.gif

Jodå den busen skvätte ut vatten från deras dricksautomat så husse blev nervös. Golvet ruttnar väl snart upp av allt vatten han dräller omkring. Det är vanligt hos maine coon att hålla på med vatten så en del ägare får ha vattenskålarna i badkaret.

Sen gick han vidare till min dyra vaniljorkidé och lyckades slå till den så den ramlade ner på en stol, men höll tack o lov.

Så han håller oss sysselsatta. happy.gif

Pius
Christina i Taxinge~
Vilken otroligt vacker katt!!!!!!!!!!!!!!!!
....och stooor!?

Grattis! hbd.gif
skogstroll
häftig katt! jag och kisse hade en liten kräftskiva i helgen smile.gif
Myosotis
yaay.gif

Vad stor han har blivit! Ser mycket vuxnare ut än min som är lite äldre.
Meriona
Har uppdaterat mig på bloggen nu.... får du NÅNSIN sova Pius? kompiskram.gif
Pius
CITAT (Meriona @ 27-08-2009, 20:23) *
Har uppdaterat mig på bloggen nu.... får du NÅNSIN sova Pius? kompiskram.gif

Nej, det får jag inte och gissa om jag är trött. Jag har inte fått sova en hel natt sedan vi skaffade honom slutet på november förra året. sleeping.gif

Och nu måste jag snart boka tid för kastrering, vilket jag gruvar mig för. Maine Cooner kan ha medfött hjärtfel, visserligen är hans föräldrar testade men ändå. Jag är så rädd om min lilla juvel. Men det ska väl gå bra hoppas jag. Sen kanske han lugnar ner sig och jag får sova.

Pius d010.gif
Meriona
Tänk om det blir tvärtom! Extra energi när han inte har tjejer att tänka på? crazy.gif w00t.gif
Pius
CITAT (Meriona @ 28-08-2009, 16:29) *
Tänk om det blir tvärtom! Extra energi när han inte har tjejer att tänka på? crazy.gif w00t.gif

Ånej, säg inte så. Jag är såååå trött, höll på att somna för en stund sen, i soffan, men gissa vem som kom jamande och väckte mig? sleep.gif

Dessutom har han "stärkt" mina gardiner idag, så på måndag är det jag som ringer vet. duh.gif

Pius
Meriona
CITAT (Pius @ 28-08-2009, 17:56) *
Ånej, säg inte så. Jag är såååå trött, höll på att somna för en stund sen, i soffan, men gissa vem som kom jamande och väckte mig? sleep.gif

Dessutom har han "stärkt" mina gardiner idag, så på måndag är det jag som ringer vet. duh.gif

Pius

Hmmm ja det är nog inte så mysigt när de börjar markera sådär. trostar.gif Hjälper väl inte att sätta blöjor på honom heller, då håller han dig vaken hela natten med prassel och dunsar när han försöker befria sig... giggle.gif Förlåt att jag fnissar, det är lätt att göra det när man inte är drabbad själv....

blush.gif Fast vad ska du skriva om i din blogg om han blir kolugn? g.gif
zaaritha
Vilken underbart vacker katt!
Pius
CITAT (zaaritha @ 28-08-2009, 22:05) *
Vilken underbart vacker katt!

Jo tack han är väldigt fin. Det är en sån speciell färg på pälsen.

Pius
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon