LasseB
Äntligen har jag köpt ALLOX viltnät visserligen bara 20 meter och 2 meter högt. Ska bli kul att se hur det tar sig ut ska ju bli rätt osynligt på tomten. Det här får bli ett test inför vårens stängselbygga runt hela tomten. Bild kommer efter helgen hoppas jag
Någon som har provat ALLOX? erfarenheter?
CillaM
Jag har ingen personlig erfarenhet av det men vet att odlingen jag var på förra året har det och funkar alldeles ypperligt! Sätt dock bara något i staketet, som visar rådjuren att det är ett staket, så att de inte fastnar (gäller bockarna speciellt). I försomras så var det en bock hos en väninna som fastnade i i vanligt fårstaket (x2) med hornen och de fick hjälpa den loss. Det underlättar väl också att ha något flängande ifall älgar får för sig att springa rätt in i staketet.
LasseB
Tack för tippset
Enligt tillverkaren ser djuren nätet men vi mäniskor.
Den där lilla bocken skulle jag nog helst ha i frysen han har lyckat feja hornen mot i tur och ordning rodhodenron, krusbär och en lite planterad tall med avriven bark/brutna grenar som resultat fy f-n för den lilla skiten. dessutom är han ju ansvarig (delvis) för alla kid som springer runt här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon