Full version: bokharabinda
vanjalarsa
Jag frågade på forumet för en tid sedan.Förra året tror jag om Bokharabindan går att odla i zon3 på gränsen till zon 4.
NU har jag haft en som övervintrat och har växt som bara den. Är jätteglad! På plantskolan avrådde man och sa att den inte är härdig...
Vill bara berätta att det hittills har gått riktigt bra!

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
mino
Intressant! En fråga: behöver bokharabindan något att klänga på eller kan man sätta den vid ett högt plank och låta den klättra av sig själv?
Christina i Taxinge~
Bra info!
Vad står den i för jord hos dig?
Jag har tung lera....

vanjalarsa
Hos mig står den i ett parti med förvuxna bergtallar. Just där är det urhugget en del men Bokharabindan växer upp i en av stammarna. Jag satte upp en bit hönsnät som den började klättra i . Sedan har den slingrat iväg själv.
Det är egentligen lerjord men eftersom jag har bl.a Rhododendron i närheten så har jag lagt i en hel del torv. La också på en del kogödsel vid Bokharabindan och ett par klematis som också växer där.

Det känns jättekul att Bokharabindan har växt såpass på i princip en säsong. Blir spännande att se om den såsmåningom kommer att blomma..
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon