maimiti
Jag har en stor trädgård som dessvärre är ganska naken. Jag vill fylla den med blommor. Inomhus har jag en massa växter, främst hoyor och clivior, men de trivs ju inte så bra ute om vintern wink.gif Jag skulle därför bli glad om någon har lust att byta till sig växter för inomhusbruk mot sådant som passar ute.
Jag är inte speciellt kräsen, det behöver inte vara sällsynta eller namnade sorter... även om det iofs vore kul smile.gif Gillar rosa, vitt, blått och gult men även andra färger är av intresse.
Växterna behöver vara härdiga i zon 4-5.
Fny
skulle lätt erbjuda ett gäng gladioluslökar i utbyte mot en liten hoya om det inte vore för att jag tycker det är ett hemskt dåligt byte för din del... Gladioluslökar är ju inte särskilt dyra om man vill köpa nya!
maimiti
CITAT (Fny @ 27-08-2009, 10:09) *
skulle lätt erbjuda ett gäng gladioluslökar i utbyte mot en liten hoya om det inte vore för att jag tycker det är ett hemskt dåligt byte för din del... Gladioluslökar är ju inte särskilt dyra om man vill köpa nya!

Vad är det för färger?
Fny
blandade! de har inte slagit ut än här så jag vet faktiskt inte... ehum...
maimiti
Jag har skickat pm...
Ingen mer som är intresserad?
Gåsis
Jag kan gräva upp en och annan frösådd i min trädgård om du är intresserad. Dom kommer på posten om du betalar porto. Det jag har är säkert härdigt hos dig eftersom jag odlar i zon sju.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon