Full version: Lökar från odla.nu
Susalusa
Jag kunde inte låta bli, utan beställde ett antal paket. Ska bli så spännande till våren att se hur det blir! :-)

Har ni beställt förut och hur var det?
linalina
Samma här. Bara kunde inte låta bli. tongue.gif Å andra sidan kanke jag kan slippa leta efter fina lökar i butikerna....
Jag beställde perenner i våras och de har överlevt sommaren varenda en. Det fungerade utmärkt.
Myosotis
CITAT (Susalusa @ 27-08-2009, 11:52) *
Har ni beställt förut och hur var det?

Ja, jag beställde i fjor och det var bra kvalité. Man kan reklamera också om det är något som är dött eller så, bra kundservice tyckte jag (fick pengar tillgodo när jag klagade).
skogstroll
hehe jag var på Weibulls idag o köpte tulipaner, vintergäck, snödroppar, tidlösa och cyclamen whistling.gif å en liten handspade för den gamla vek sig (då har man rensat rätt mycket ogräs va? naughty.gif)
Inga från Närke
Har inte beställt för jag vet inte om vi ska ha huset kvar till nästa vår eller sommar.
Betty
Jag har beställt, jag brukar beställa varje höst. Har alltid varit nöjd med lökarna från Odla - hög kvalitet och mycket sällan fel färg o.d. smile.gif
ylvahi
Har inte beställt i år. Vet inte vart jag skulle trycka ner dom isåfall,
Betty
CITAT (ylvahi @ 27-08-2009, 19:19) *
Har inte beställt i år. Vet inte vart jag skulle trycka ner dom isåfall,

Sånt vet jag aldrig i förväg! ohmy.gif Finns det någon lämplig motsvarighet till uttrycket "Finns det hjärterum så finns det stjärterum"... rolleyes.gif
ylvahi
CITAT (Betty @ 27-08-2009, 19:38) *
Sånt vet jag aldrig i förväg! ohmy.gif Finns det någon lämplig motsvarighet till uttrycket "Finns det hjärterum så finns det stjärterum"... rolleyes.gif

Kom osökt att tänka på hur j.a kallt och blåsigt det var sist när jag skulle få ner ett antal hundra lök.

Spelar ingen roll hur mycket plats det finns. Blir inga ändå. nono.gif
Betty
CITAT (ylvahi @ 27-08-2009, 20:16) *
Kom osökt att tänka på hur j.a kallt och blåsigt det var sist när jag skulle få ner ett antal hundra lök.

Spelar ingen roll hur mycket plats det finns. Blir inga ändå. nono.gif

Mm visst, det är både kallt och jobbigt att få ner de där lökrackarna, men tänk så fint det blir sen! På våren när de lyser upp i de annars så färglösa rabatterna - dåtycker jag att det var värt besväret i alla fall wub.gif .
Susalusa
När sätter ni lökarna? De kommer väl nu i september, vad jag förstår. Sätter ni dem direkt eller väntar lite?
skogstroll
CITAT (Betty @ 27-08-2009, 20:41) *
Mm visst, det är både kallt och jobbigt att få ner de där lökrackarna, men tänk så fint det blir sen! På våren när de lyser upp i de annars så färglösa rabatterna - dåtycker jag att det var värt besväret i alla fall wub.gif .

ja helt klart värt besväret smile.gif
Ezereht
Jag sätter direkt. Hoppas en del överlevt sommaren från förra året, jag köpte inte samma utan mest lite "komplettering". Jag blir så snål när jag går på affären, då blir det alrig jag köper de jag vill ha. Beställde nu, så får man det hem också.
Betty
CITAT (Susalusa @ 28-08-2009, 09:03) *
När sätter ni lökarna? De kommer väl nu i september, vad jag förstår. Sätter ni dem direkt eller väntar lite?

Jag sätter dem direkt. Ju längre man väntar desto kallare och jobbigare att få det gjort... smile.gif
Fny
lääängtar tills lökarna kommer! Det kliar redan i fingrarna efter att få plantera nytt!
Susalusa
Ja, längtar också! cool.gif
Susalusa
Nu tycker jag det är dags att få lökarna! Har någon av er fått sina lökar? Har nåt svagt minne av att ju längre norrut man bor, desto tidigare får man lökarna. Så jag ligger väl risigt till som bor i Skåne... sad.gif Men de kommer säkert snart! Längtar! tongue.gif
smuleborg
Odlas lökar är säkert bra. Större och mer spännande sortiment har, tycker jag, Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik. Allt är såklart efter tycke och smak. Här i Stockholm, om man vill handla i butik, finns Zetas, men jag tycker inte Zetas slår Lilla Fiskaregatan. Tycke och smak, som sagt.
diva&hero
Jag fick mina lökar igår.
Krokus-100 blåa botaniska
Tulpan-'Spring Green' Storpack (15 st)
Narciss-'Thalia' 2 pkt (10st)
Allium-'Caeruleum' 1pkt (20 st)
Paket Harmoni- Tulpaner, narcisser och krokusar i vitt (6+6+15st)
Bonus- 20 botaniska krokus

Ska bara få ner dom i marken nu..
Betty
Mina Odla-lökar är i jorden sen drygt en vecka tillbaka ungefär.
Susalusa
Hm. Undrar när jag får mina då...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon