Full version: Ätna Blad
bloaja
Någon eller något äter på mina blad på flera växter citrus, paprika och passionsfrukt drabbas värst. På citrus är det främst skotten som försvinner medan övriga med mjuka blad får hål och bitna kanter. Jag ser inga djur eller andra lämningar och har sprayat med vatten, såpa och lite alkohol ett flertal gånger. Jag har problem med samma sak på mina rosor också. Se bild på angreppen. Vad kan det vara och hur stoppar jag det.
/Anders

[attachment=41137:Bladskador.jpg]
MariaS
Ser ut som angrepp av tvestjärt. Lägg ut bitar av äggkartong över natten. På morgonen sitter det fullt med tvestjärtar på undersidan, som du kan elda upp eller på annat sätt avliva.
bloaja
Tack, jag visste inte att tvestjärtar åt på växterna trodde dom var ute efter kryp men jag har många som jag genast skall jaga.
Bloaja
Alexander-VG-zon3
tycker det ser ut som snigelskador, sniglar älskar passiflora, citrusar, paprika.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon