|
Idag ligger dimman tät som vid slaget i Lützen och det känns väldigt långt till våren. Så för att åtminstone få syssla med något grönt, ska alla pellisar få flytta ned till matkällaren idag. För nu har amaryllisarna skickat upp två knoppar vardera! Fort gick det! Jag köpte dem förra helgen. Nu tror jag de längtar till köksfönstret. Vad ska man sedan hitta på fram till januari, när frökatalogerna kommer? Vad gör ni en gråtrist dag som idag?
Almabama
08-11-2003, 13:07
Va, kommer inte katalogerna förrän i januari!? Jag som tänkte planera för min kommande kolonilott...ja det går väl ändå förstås. Men det passar fint att spela lite gitarr också, idag blir det blues-igt...
Monica M zon 4
08-11-2003, 13:22
Det är inte så dimmigt här där jag bor, 2 mil söder om Borås. Idag målar jag mina pallkragar!  Så man kan väl säga att jag sysslar med trädgårdsarbete.
Jag nattar amaryllisar!! Mina blommar på våren och står ute under sommaren och så nattar jag dem nu... Har just rivit bort alla gamla torra blad.
Sen håller jag på att fixar och flyttar runt krukväxter för att dom ska få plats, men det gör jag titt som tätt!! Jag syr - lagar lite grejer som spruckit i sömmar och ska strax sätta igång med en brun strechsammetsklänning med tillhörande guld-och-orange-mönstrad voilekappa som jag skall ha på ett bröllop om en vecka!
@Monica M zon 4 Hej Monica! Jag vinkar till dej - du bor inte så vansinnigt långt från mej som bor drygt 2 mil sydost om Borås!!
Monica M zon 4
08-11-2003, 17:19
Hej, hej Ina! Vet att vi nästan bor grannar. Marianne på forumet är väl också en granne! Fast jag vet inte riktigt var hon bor.
Eva i Skåne
08-11-2003, 17:21
Jag har varit uppe i sommarstugan och tittat till den lite, vattnat några krukväxter där inne och kollat alla övervintrande växter som står där och skräpar ner med en massa vissna blad på golvet. Ruggigt och gråtrist ute, så vi körde hem igen Mannen tar sig just en lur framför lördagsfotbollen på tv (precis som vanligt  ). Jag måste erkänna att det ser skönt ut, så kanske jag också ska intressera mig för fotboll en stund........... Ina. Din klänning blir säkert fin. Det låter lite 70-tal om den.
Hej
Här i Sundsvall är det inte mulet, det är soligt och en grad varmt så jag har promenerat en timme, det var härligt, sedan bakade jag solrosbröd som jag bjöd min man dotter o måg på, för de håller på att renovera ett gammalt hus, så min man är där till största delen varje helg. Där inne i pannrummet fick jag se att han hade en massa pallkragar, jag blev förstås nyfiken på vad hade han dem till? Han skulle ha ved i dem...... ja det var ett nytt användningsområde, eller hur. Jag har oxå tittat till och möberat om lite bland mina pelargoner och fuxior. Jag har sparat en hortensia oxå, som jag fick till morsdag ifjol, den tillbringade förra vintern i en rabatt ute, och överlevde, men hann inte blomma i somras, så nu får den bo inne i en kruka i vinter, få se om den klarar det.
MVH Lena zon 4
Funderar på att så pelargoner och klockmalva senare ikväll. Kanske Afrikas blå lilja också och sprättiväg (skvättiväg  ), ska kolla odlingsråd först. Ett sätt att komma närmre grönskan igen.....
Almabama: Om du får Impectas katalog så brukar de vara tidiga. Den tror jag kommer redan i december! Och tjock och härlig är den! Mycket läsning. Ina: Jag avundas dig! Min gamla Bernina vägrar just nu att zick-zacka. Och jag som har världens hörligaste gardintyg ligger och väntar!! Måste åka och serva maskinskrället asap. Jodå, jag nattade mina gamla, numera vårblommande amaryllisar för ca 2 veckor sedan. Senare på dagen gav jag mig ut i dimman! Känns spännande att promenera när man inte ser mer än 2 meter framför sig! Men det var rätt skönt ändå.
Almabama
08-11-2003, 20:05
Ah, härligt! Impecta kan man allt hänga i julgranen! Fast jag tycker det kan vara svårt att hitta om man ser en fin sak på bild och sedan ska bläddra fram den med namn och så, så kan man hålla på i döddagar...
*Felix matte*
08-11-2003, 20:25
Ingen dimma här Sol och 5 plusgrader. Snön är borta så när som på fläckar här och där  Mycket ovanligt så här års i norra Lappland. Ett tips till alla .... Att göra vid dimma och övrigt "dåligt" väder Vandra runt i medlemmars album det har jag gjort ett antal timmar idag Tack för allt vackert ni bjuder mig och andra!
Jag har — bortsett från skogspromenad med hundarna och mockning av stall — faktiskt också nattat pellisar!! Först fick de en välbehövlig ljummen dusch, de var lite dammiga. Egentligen borde jag kanske ha knipsat av blomsterknopparna...  Men det gör så ont i mig. Nåja, de överlever nog. Gör redan i ordning i fönstren för adventsstakarna. Inte för att jag är så vansinnigt redig, utan för att jag har tid just nu.
Ooooouuu! Klänningen är klar så när som på fållen nertill! Den blir fiiiiiiin! Nu kvarstår bara voile-eländet - jag vet inte hur jag skall göra... Jag hade inte riktigt så mycket voile som jag trodde så nu har jag både besluts- och saxångest!! Jättesjal med guldfrans? Halvlång insvängd jacka med klädda knappar och pingvinärm? Långväst? Jag vet att jag skall brodera med lite pärlor och guldtråd på vad-det-nu-blir när det är färdigsytt.... Klänningen är ärmlös och höghalsad. Vad skall jag hitta på till? Nåt med luva, kanske? Lite udda sådär, men kan kanske bli kul...
Ina - den halvlånga jackan låter superb till klänningen! Sjal - blir inte det lite kallt det om bröllopet är snart? Imorgon tar jag symaskinen och åker till Hederlige Harry och ber honom ta en titt på den. För nu blev jag sysugen!
Almabama - Impecta har faktiskt blivit så snälla att de har hänvisning till sidnummer under bilden numera. Men jag vet, det var lite jobbigt förr!
CITAT (Annki @ 09-11-2003, 17:49) Ina - den halvlånga jackan låter superb till klänningen! Det bidde en insvängd jacka!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|