Har hittat små bajsar här på tomten ,ser ut som Harpluttar men det är det inte för de här är avlånga ligger lite överallt på tomten,i dag såg jag som en liten avlång grop med såna avlånga pluttar i med tassavtryck mindre än en katts ,kan det vara Minken ? köttätare brukar ju bajsa korvar ! och gräsätarer som små pluttar eller kulor!va kan det va för djur ?
Biggan_
29-08-2009, 00:56
Igelkott kanske!
Är det så litet som harens och spritt över större områden så låter det snarare som rådjur.
ängsvädd
30-08-2009, 12:55
rådjursbajs är väl runda?
Rådjurspillning är det inte det vet jag som jägar hustru inte harlotar heller,Undrar om det kan va en Igelkott som hittat ut hit till byn

det vore ju jättekul i så fall,enligt andra här så finns det inga här ute.I dag låg det plutter här igen då på stengången !den här figuren är inte så noga med vad den bajsar tydligen,hittade också pluttar på en uppoch nervänd machall.Kan kanske vara ekorren ?men jag tycker pluttarna är lite för stora till det.Ja får väl försöka hålla koll på vad det kan vara en liten rackare.
Aqvakul
30-08-2009, 18:41
Gissar på igelkott...
Men igelkottar har väl inte pluttar utan korvar? Lillfingerstora typ... Avlånga.
ängsvädd
31-08-2009, 08:02
då kan det ju vara igelkott eftersom de är avlånga, som de som motti hittade.
Christina i Taxinge~
31-08-2009, 08:21
Bildsök på t ex spillning på Google, kanske känner du igen pluttarna på nån bild!
Ingen av dom bajsarna stämde in med mina här på tomten

kan det va haren som har något fel på rumpan så det är därför de blir lite avlånga ?fast harplutter brukar ju ligga i en hög inte utspridda

Gissa om man är nyfiken nu
skogstroll
04-09-2009, 14:59
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 01:37)

Har hittat små bajsar här på tomten ,ser ut som Harpluttar men det är det inte för de här är avlånga ligger lite överallt på tomten
grannen?

CITAT (Motti @ 04-09-2009, 11:31)

kan det va haren som har något fel på rumpan
Fast det lutar mer och mer åt Haren !men inte är de runda som de brukar vara

kanske en hare med hemoroider

ja inte vet jag
Ok, jag erkänner. Förlåt.
Nästa gång får du ta med påse Lp55

,men en sak är säker du äter verkligen mycket fibrer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.