Full version: Kottepalm
tepa
Hej

Fick en Kottepalm i present och undrar lite vad det är för sort, om det finns flera. Tittade på sökfunktionen här, men bilderna var borttagna i de gamla trådarna. Det pratades om en Kottepalm Cycas Revoluta, kom jag ihåg rätt nu...Är det en sån ? Då tål den upp till 40 graders värme ?

Mvh Tepa
Lady Hamilton
Japp tummenupp.gif det är en kottepalm (Cycas Revoluta) Jag har en sådan sedan ett antal år tillbaka. Jag har visserligen aldrig prövat men det låter logiskt att den kan tåla +40° . Vad jag däremot vet är att den kan få "solbrända" blad i utsatta lägen

tepa
Tack Lady Hamilton. Jag har inte heller provat med värmen. Tänkte säga att jag brukar bada bastu, lite bastusällskap...Men där blir nog mycket mer värme.

sweatingbullets.gif giggle.gif

Mvh Tepa
Alexander-VG-zon3
den tål sol och uteliv om man avhärdar den först, och den tål upp till +60c.
tepa
Flaxss, PLUS SEXTI !!!! Då kan den nog bli bastusällskap....

Tepa
Alexander-VG-zon3
och den tål också skogsbränder, och ibland kan skogsbränder vara nödvändigt för dom att förnyas och börja blomma.
Namn
Åh, vilken härlig växt! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon