Jag gillar att kolla på bilder av före/efter karaktär, så nu bjuder jag på några sådana! Så här såg det ut...
innan vi fällde träden 2007
Bara att gräva
Grävde upp en MASSA rötter
Första året
Blev en liten gång i mitten
RenoveringOV 180mindre.JPG
Eleena
29-08-2009, 11:43
Sedan lade vi till ytterkanter
Samt en sittplats
Och "bär-rännor"
Samt en kryddränna mot trädgården
Så här blev det 2008
En lekplats till pojkarna blev det också
Fågelvägen
29-08-2009, 17:07
Vad mycket och fint ni har gjort! Snabbt har det gått och det tycks växa så det knakar också. Bra att ni fällde de taniga björkarna så slapp ni ha filtar av björkrötter inne i trädgården. Fast jag tror att många skulle vilja ha dem kvar.
Eleena
29-08-2009, 17:35
Ja, kanske det... men vi bor ju inne i ett villaområde och det var väldigt tacksamma grannar efter att vi fällt dem! (Sen att vi fick ved för ett bra tag var ju ingen dålig ursäkt...)
(edit stavfel)
katah
06-09-2009, 18:31
SÅ roligt att att du delar med dig dina bilder.
Hur har nu gjord i marken under kantplattorna, finns det någon markväv under , eller växer gräset där i mellan ?
Eleena
06-10-2009, 11:37
Nej, ingen markduk under plattorna i kanten. Tyvärr. Så maken skär, drar, sliter, suckar, gråter, gräver, försöker pausa och skolka, gråter lite till... Någon dag när tid finnes (om en sisådär femton år) så skall en duk placeras där under... :-)
Eller jo, insåg att du kanske menade i lekplatsen, DÄR finns markduk under kantplattorna... men inte i trädgårdslandet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.