Eleena
Hej alla!

Jag gillar att kolla på bilder av före/efter karaktär, så nu bjuder jag på några sådana!
Så här såg det ut...

innan vi fällde träden 2007

Bara att gräva

Grävde upp en MASSA rötter

Första året

Blev en liten gång i mitten

RenoveringOV 180mindre.JPG

Eleena

Sedan lade vi till ytterkanter

Samt en sittplats

Och "bär-rännor"

Samt en kryddränna mot trädgården

Så här blev det 2008

En lekplats till pojkarna blev det också

Fågelvägen
Vad mycket och fint ni har gjort! bravo.gif Snabbt har det gått och det tycks växa så det knakar också.
Bra att ni fällde de taniga björkarna så slapp ni ha filtar av björkrötter inne i trädgården. Fast jag tror att många skulle vilja ha dem kvar.
Eleena
Ja, kanske det... men vi bor ju inne i ett villaområde och det var väldigt tacksamma grannar efter att vi fällt dem! (Sen att vi fick ved för ett bra tag var ju ingen dålig ursäkt...)

(edit stavfel)
katah
SÅ roligt att att du delar med dig dina bilder.

Hur har nu gjord i marken under kantplattorna, finns det någon markväv under , eller växer gräset där i mellan ?
Eleena
Nej, ingen markduk under plattorna i kanten. Tyvärr. Så maken skär, drar, sliter, suckar, gråter, gräver, försöker pausa och skolka, gråter lite till... Någon dag när tid finnes (om en sisådär femton år) så skall en duk placeras där under... :-)

Eller jo, insåg att du kanske menade i lekplatsen, DÄR finns markduk under kantplattorna... men inte i trädgårdslandet! slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon