Full version: Hibiskusstickling
Malva15
Hej!

Jag har en hibiskusstickling i jord som jag försökt rota i flera månader. För ca 1 månad sedan upptäckte jag att den inte hade några rötter när jag av misstag stjälpte ur den ur krukan.
Nu såg jag att den har en liten knopp på gång och jag undrar om en stickling kan få knopp även om den inte har rötter eller skall jag se det som ett tecken på att den har fått rötter under de senaste veckorna? confused.gif
Bengt i Särö
CITAT (Malva15 @ 30-08-2009, 10:46) *
Hej!

Jag har en hibiskusstickling i jord som jag försökt rota i flera månader. För ca 1 månad sedan upptäckte jag att den inte hade några rötter när jag av misstag stjälpte ur den ur krukan.
Nu såg jag att den har en liten knopp på gång och jag undrar om en stickling kan få knopp även om den inte har rötter eller skall jag se det som ett tecken på att den har fått rötter under de senaste veckorna? confused.gif

Hej Malva15.
Ja det är inte ovanligt att sticklingar har knoppar som kan slå ut,du får ha tålamod och inte stjälpa ut den ur krukan,den hade börjat att acklimatiserat sig.
tepa
Hej

Någon knopp har inte mina avklippta Hibiskus "kvistar". Fick dom av en kollega och ska nu försöka få rötter på dom
Dom lär komma fort, sa hon. Dom står nu i vatten i en vas. Bladen är jättestora jämfört med min Hibiskus jag har
sen tidigare. Visste inte att det fanns sorter med såhär stora blad. Men det kanske ändå är en helt vanlig Hibiskus.
Moderplantan är nämligen inte liten. Och den växer så det knakar, sa hon.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon