Sockerskalle
Jag har fått en mystisk skada på två av mina krukväxter - det ser ut som vita garntrådar (ca 1 cm långa och ganska tjocka) som spridits över bladen (både på över och undersidan).Jag har precis tagit bort dem genom att tvätta och gnugga, men jag antar att de kommer tillbaka. Har letat över hela nätet men inte hittat någonting som ens påminner om trådarna på mina växter. Vet någon vad det är? Hur får man bort dem permanent?
pejori
CITAT (Sockerskalle @ 30-08-2009, 12:11) *
Jag har fått en mystisk skada på två av mina krukväxter - det ser ut som vita garntrådar (ca 1 cm långa och ganska tjocka) som spridits över bladen (både på över och undersidan).Jag har precis tagit bort dem genom att tvätta och gnugga, men jag antar att de kommer tillbaka. Har letat över hela nätet men inte hittat någonting som ens påminner om trådarna på mina växter. Vet någon vad det är? Hur får man bort dem permanent?

Kan inte svara på vad det är, men testa med att tvätta av den i såpa/yes diskmedel.
Det kan vara någon larv som försöker spinna någon puppa, men som sagt, jag har inte en susning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon