yvohel
Hej!

Är det någon som vet om Älgar/rådjur gillar att tugga i sig klematis?? Har hört nån gång att de äter inte sånt men men är de hungriga sitter det väl inte fel med en tugga av klematis eller?? confused.gif Det vore ju inte dumt om de inte tycker om det för då kan jag sätt flera såna, har en ny trädgård med inget planterat alls varken buskar/blommor, jo en buske och tre stora tallar står här. Det finns mycket gott om godissugna varelser typ de som jag angav ovan, häromdagen stod mor + barn på grannens tomt och mumsade på äppelträdet, unsure.gif och det är tydligen inte ovanligt, gubben min har sett flera stycket älgar nu sista tiden som stått även på andras tomter o mumsat, så äpplen kommer inte att planteras här iallafall.
O jag som älskar blommor och fina buskar av alla de slag, rose.gif klar att jag gillar djur oxå men på avstånd wink.gif .

mvh Wonnie
Aqvakul
Min erfarenhet är att klematis inte direkt är någon favoritföda för rådjuren. Samtidigt så finns det tyvärr inga säkra kort här. Hos mig älskar de kärleksört (tulpaner har jag slutat med), men kan så där snarast i förbifarten bita av en knopp, kvist eller gren av det som råkar komma i deras väg.
yvohel
tack för ditt svar, det var trevligt om det är så..eftersom jag älskar klematis med alla sina vackra färger.
då kan jag pryda tomten med dessa och förhoppningsvis slippa de där som gladigen tuggar i sig.

mvh Wonnie blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon