MariaC
Har några gräsliga krukor som jag skulle vilja måla om och Panduro Hobby har en snygg sk stenfärg. Den finns enbart i 100 ml-burkar. Känner någon till om man kan köpa dessa i större förpackningar för att måla stora krukor? Tror inte att en 100 ml-burk räcker så länge. Någon som vet?
Tack på förhand!
Chamomille
Nu har jag farit runt i olika butiker som har färg och letat. Alcro har en färg som ger lite struktur. OBS väldigt lite. Känns som fin fin sand. Inte så märkvärdig tycker jag.
Men jag hittade en annan sak, ett strukturmedel som heter Stone Texture. Det är som större sandkorn på påse. Det är inte sand utan något mycket lättare material. Det blandar man i färgen som man vill ha. En påse kostar 90 kr och räcker till 7.5-8 liter färg. På bilden såg det lite glest ut men det är ju bara att ta mera smulor och blanda i färgen smile.gif
Den påsen räcker till många krukor biggrin.gif
Fungerar på de flesta underlag verkar det som. Gips, spån, trä, bruk, betong, tegel...
MariaS
Funderat på att blanda ner perlit kanske...
Chamomille
CITAT (MariaS @ 06-10-2009, 17:48) *
Funderat på att blanda ner perlit kanske...

Perlit? Det blir ju jättestora "stenar" unsure.gif Tanken var väl att det skulle bli som grov sand?
MariaS
Ja ja ja, perliten är väl lite större då ja...
KRT
När vi målade om för ett antal år sedan fanns det pulver man kunde köpa (olika kornstorlek) och blanda i färgen. Vi var ute efter en putsad look, och det blev inte alls dumt, på väggen. Borde finnas liknande pulver fortfarande. Annars kanske man kan ta vanlig sandlådesand, eller liknande och blanda i färgen? Det viktigaste är väl att inte ta för mycket och att färgen är av en srot som fäster på underlaget...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon