Full version: Min augustimånad
Christina i Taxinge~
Augusti har varit en fantastisk semestermånad för mig - sol, sol, sol & varmt!
Regnskurar nån natt (perfekt!) och ingen åska (pepper, peppar!)
Trots allt liiiite för torrt, men man kan inte få allt....

Mycket svartfläckssjuka har det varit, framförallt gallicorna har sett för bedrövliga ut länge nu thumbdown.gif , men även andra rosor har fått sfs. Bara de underbara rugosahybriderna ser lika fantastiskt friska ut som vanligt! smiley_small_hug.gif

Här kommer en rad bilder på en del av det som glatt mig i augusti:

[attachment=41333:DSCN5018.JPG]
'Folksinger' tror jag att det är....jag skriver tror för det känns som om den flyttat på sig sen tidigare år........ g.gif
Men fin är den och jag blev glad att se den!

[attachment=41331:DSCN4952.JPG]
Ooops! Liljor av nåt slag.....de lyste så rött & glatt så man blev glad! Och inga liljebaggar såg jag heller - det var konstigt!!

[attachment=41332:dscn4969.jpg]
'Julia Correvon' som drog iväg upp i trädet gladde mig också yes.gif

[attachment=41334:DSCN5022.JPG]
Hoppsan!!!!! Alltså, min kamera klarar inte av den intensivröda färgen på dessa rosblommor! Men oj! va glad man blir när man ser den! Gissa om den syns på håll........ giggle.gif
Jag vet inte vad den heter för det är en felleverans. Men den har glatt mig i flera år nu så jag är glad för den felleveransen!

[attachment=41335:DSCN5029.JPG]
'Bernadette Chirac' kom igång med blomningen bra i år! Sånt är kul!

[attachment=41336:DSCN5040.JPG]
'The Aspirin Rose' står som vanligt sprängfull med blommor & knoppar! Och har hållit sig frisk!!
Rekommenderas!

[attachment=41337:DSCN5198.JPG]
'Will Alderman' - min mest älskade rugosa!!!!!!!!!!!!!!!!!
[attachment=41338:DSCN5221.JPG]
Wille igen wub.gif
REKOMMENDERAS! yes.gif

svennis
Inga rosor jag har... angry.gif
Kajsa
Samma erfarenhet har jag, Will Alderman och alla Rugosa rosor är mest friska. Gallica rosorna har fått allt elände och flera är nerklippta. Rabattrosen Aspirin Rose är mest frisk, bara lite svartfläck nertill.
Vi får hoppas på en skön september med många fina dagar.
esters-tradgard
Riktigt fina bilder Christina. Jag sneglar så smått åt rugosorna jag med nu.. jag som tycker de är taggmonster, men vissa är ju fantastiska så jag skall omvändas har jag bestämt mig för. Dock kan inte hjälpas att jag dras åt de gammeldagsrosorna hela tiden. Det får bli en blandning av de två helt enkelt.
Ezereht
Menar du att inget blommar hos dig nu Svennis? Eller att du inte har Rugosor...

Jättekul med bilden på klematisen, jag har just köpt en Julia. Fast kanske jag hade en sedan tidigare hmm... mina okända små saker i trädgården wink.gif Fast lite roligt också med små mysterier.

Min kamera tar rött och vitt bättre om jag ställer ner slutartiden lite. Vet inte om det går på din kamera, men jag trycker uppåt på min menyknapp, så poppar det upp små pinnar i "fönstret" kan man ändra lite.
AK i Sura
Ännu mer frestande rosor och fantastiska bilder! Har ju också varit inne och gluttat på din hemsida och där finns det mycket härliga godisbilder för en rosälskare. Nu håller vi tummarna för en varm och skön september så vi får njuta ännu ett tag av våra härliga rosor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon