Full version: Hatkärlek
AK i Sura
Hatkärlek har jag till denna ros, Regensberg. Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg den på Löta i början av förra sommaren, måste ha!
Planterad den snabbt på en väl synlig plats i min rabatt men där gjorde den sig inte alls. Huuu vad ful den var, såg ut som en plastblomma i de mest skarpa grälla färger man kna tänka sig. Flyttade den mitt i juli förra året till en skuggig rabatt under äppelträdet och hoppades den skulle dö. Men på den nya platsen i halvskugga blev färgerna mjukare och där prydde den verkligen sin plats. Nu blommar den om för tredje gången i år oh jag måste erkänna att jag tycker om den.
[attachment=41341:090830re...berghela.jpg]
[attachment=41342:090830regensberg.jpg]
[attachment=41343:090830re...bergisol.jpg]
Kajsa
Mmmm den är läcker rose.gif
Fny
jättefin ju! Inte låta den dö, hellre ge bort den! tongue.gif
Ezereht
Awww där i vandrande skugga med små solblänk och stenar vid kanten såg den riktigt romantisk ut biggrin.gif
AK i Sura
Ha ha det är kul att det finns fler som är lika blödiga som jag själv. Nej jag har alldeles för svårt att slänga blommor jag inte gillar och med facit i hand var det ju tur att Regensberg fick en plats där den kom till sin rätt.
Här känns den inte alls lika stel och har jag tur ramlar ett äpple eller två ned och tufsar till den perfekta blomma lite. Innan den blev flyttad förra året gick jag och nöp av lite blommor för att den skulle se mer levande ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon