Full version: dags för plugg igen
Fny
Nu är min lilla sommarledighet slut och det är dags för plugg igen. Med början idag! Dags att komma igång med masteruppsatsen igen - den ska vara klar om ett halvår ungefär. Önska mig lycka till!
Alba
Lycka till.

Du har nog en hel del arbete framför dig antar jag.......men det fixar du. tummenupp.gif

Vad innebär en mastersuppsats ?
MariaS
CITAT (Alba @ 31-08-2009, 09:54) *
Lycka till.

Du har nog en hel del arbete framför dig antar jag.......men det fixar du. tummenupp.gif

En uppsats i ett specifikt ämne som styrs av vissa kriterier, för att kunna uppnå masterexamen. Exaktare än så kan jag inte beskriva, utan att veta vilket ämne och utbildning det gäller.
Fny
CITAT

Jo efter uppnådd kandidatexamen (dvs efter tre års studier, inklusive minst en c-uppsats) kan man om man vill läsa vidare till en magisterexamen eller en masterexamen. För en magisterexamen behöver man då ett års studier till. För en masterexamen behövs två års studier till. Inkluderat i de två åren är en stor uppsats, kallad masteruppsats. Det är i princip som en avhandling fast halva storleken ungefär! =) Höga krav på egen forskning, teori och förmåga att skriva. Hemskt kul tycker jag som älskar att forska och skriva. Hemskt jobbigt tycker de flesta andra. Jag har nu inte så mycket kvar, det är mest att knyta ihop det hela... Och så blir det en liten 7,5 poängs kurs samt 10 veckors praktik. Det blir en full termin!
mojan
Lycka till!
Myosotis
Det fixar du. Lycka till! [attachment=41354:marienkaefer.gif]
Aqvakul
Good luck! tummenupp.gif
Alba
CITAT (Fny @ 31-08-2009, 12:34) *
Jo efter uppnådd kandidatexamen (dvs efter tre års studier, inklusive minst en c-uppsats) kan man om man vill läsa vidare till en magisterexamen eller en masterexamen. För en magisterexamen behöver man då ett års studier till. För en masterexamen behövs två års studier till. Inkluderat i de två åren är en stor uppsats, kallad masteruppsats. Det är i princip som en avhandling fast halva storleken ungefär! =) Höga krav på egen forskning, teori och förmåga att skriva. Hemskt kul tycker jag som älskar att forska och skriva. Hemskt jobbigt tycker de flesta andra. Jag har nu inte så mycket kvar, det är mest att knyta ihop det hela... Och så blir det en liten 7,5 poängs kurs samt 10 veckors praktik. Det blir en full termin!

OK då vet jag lite mer. Tänk vad man lär sig på Odla.

Lycka till.
MariaS
Glömde ju shy.gif blush.gif Lycka till Fny
Fny
tack! thanks.gif kompiskram.gif
Piccante
CITAT (Fny @ 31-08-2009, 08:49) *
Nu är min lilla sommarledighet slut och det är dags för plugg igen. Med början idag! Dags att komma igång med masteruppsatsen igen - den ska vara klar om ett halvår ungefär. Önska mig lycka till!

vad pluggar du till och vad handlar din uppsats om? Lycka till!
Biggan_
Lycka Till från mej med! rose.gif
Fny
CITAT
vad pluggar du till och vad handlar din uppsats om? Lycka till!

Pluggar arkeologi (så ni förstår varför jag tycker om att påta i jorden! innocent.gif ) - min uppsats handlar om en suspekt och allmänt outförskad grupp vikingatida och medeltida amuletter och hur de är kopplade till kontinentaleuropeisk magitraditioner. cool.gif mycket spännande!
MariaS
Wow, vad intressant! Har du varit med och krafsat här i krokarna också? De hittade ju någon skeppsgrav inte långt från mig.
Kajsa i Arvika
Låter jättespännande! tummenupp.gif
Fny
CITAT
Wow, vad intressant! Har du varit med och krafsat här i krokarna också? De hittade ju någon skeppsgrav inte långt från mig.

Nä tyvärr, har bara grävt lite grann... Jag är väl snarare den som sitter och tolkar fynden än den som gräver upp dem! Men det vore ju inte helt fel att få gräva ut en skeppsgrav...

Men huamig vad trögt det går idag med skrivandet... får verkligen tvinga ur mig orden idag.... tror nästan att jag måste ta en skogspromenad som omväxling, och fortsätta lite senare!
Aqvakul
Min erfarenhet av studier i allmänhet, och uppsatsarbete i synnerhet, är att det ofta går väldigt trögt i perioder, vilket känns väldigt frustrerande. Det är roligt att studera, men man dras alltid med dåligt sasmvete för att man inte uträttat tillräckligt och är därmed aldrig riktigt ledig.
4:an
Lycka till! Pluggar själv men hittills bara med min c-uppsats, känns som om det räcker!! Börjar nya kursen idag....sidoämne i pedagogiskt drama! Skall bli kul! Jobbar heltid på samma gång så man har i af inte långtråkigt!!! coolgleam.gif
Fny
det är bra gjort, skulle jag nog inte orka med!
Sussie F-Flower
Lycka till från mig med! kompiskram.gif
Du håller precis på med en av mina drömmar.... blush.gif Vad roligt att du gjorde något av din...
Bra kämpat!
Grattiskramen får du till jul, när allt är klart! biggrin.gif
Rosmarin
Lycka till!
4:an
Visst blir det skönt sedan när uppsatsen är klar! Tänk all tid som finns över till att göra det man aldra mest vill...om det sedan är att sjunka ner i en stol och läsa värsta boken man längtat efter (tror inte det för min del...) eller ha tid att utrota kirskålen en gång för alla (mer tänkbart än boken i a f) eller vad det nu är man vill göra...själv är jag klar förskollärare nästa jul....men tiden går fort, ibland för fort!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon