Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
herkules
nej, jag tänker inte vaccinera mig, tål inte ägg.
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 23-10-2009, 22:19) *
Mamma har talat!

Ja så är det nog, det påverkar.... flirting.gif
ängsvädd
CITAT (Meriona @ 23-10-2009, 22:09) *
Då hoppas jag att du håller dig undan så att du inte smittar andra.
Den här influensan drabbar unga personer i hög grad, vilket innebär att våra skolungdomar är extra utsatta. Om du tycker det är OK att utsätta dem för den här risken så tycker jag att du är väldigt självisk.

Jag hörde för ett tag sedan att man i USA antingen ville - eller gjorde det - vaccinerade skolbarnen och skolungdomarna först, det är där smittspridningen är som störst - det verkar väl vettigt?
Meriona
Ja absolut! Tyvärr verkar vi inte göra likadant här, vecka 48 har vi hört.... seeeeent. Särskilt när man ska till Mexico.
Huggorm
CITAT (herkules @ 23-10-2009, 22:21) *

Och jag tänker inte vaccinera mig för jag tål inte kvicksilver
ängsvädd
CITAT (Huggorm @ 23-10-2009, 22:32) *

Jag har tidigare haft höga halter kvicksilver i mig enligt en håranalys, vet ej hur det är nu - men jag har bytt ut de flesta amalgamplomberna - jag tillför inte mer kvicksilver medvetet. Jag är mycket noggrann med handhygien, skulle jag nysa någon gång så gör jag det i armvecket. Jag jobbar inte. Sedan har jag en annan anledning också till att inte ta vaccinet - men det är privat.
Meriona
Ja men har man en bra anledning, oavsett om den är privat eller inte, så respekterar jag den. smile.gif Såklart, jag är inte rabiat. laugh.gif Tvärtom, tänk om jag inte ens själv FÅR ta sprutan för att jag är reumatiker.... wacko.gif
Huggorm

Men är egentligen en allergisk reaktion som förmodligen inte skulle döda dig tillräckligt för att avhålla dig från vaccinering? Har du då moralisk rätt att använda dig av sjukvård om du skulle drabbas hårt av influensan?

Svar från Meriona tack smile.gif
Meriona
CITAT (Huggorm @ 23-10-2009, 22:41) *
Men är egentligen en allergisk reaktion som förmodligen inte skulle döda dig tillräckligt för att avhålla dig från vaccinering? Har du då moralisk rätt att använda dig av sjukvård om du skulle drabbas hårt av influensan?

Svar från Meriona tack smile.gif

Definitivt ska man inte chansa att vaccinera sig om riskerna är större än det man vill undvika. Ingen kan veta utgången av en allergisk reaktion.
ängsvädd
Oavsett om man är vaccinerad eller inte är det mycket viktigt att man är noggrann med handhygienen och nyser i armvecket för att minska smittspridningen.
Anma
Jag inte tänker ta vaccinet.
Jag har bestämt mig och jag anser att mina skäl är goda nog åt mig.
Och jämförelsen med rökning är i allra största grad relevant. Rökare riskerar sin hälsa och kostar sjukvården massor med pengar, dessutom riskerar de andras hälsa genom passiv rökning. Precis som de eventuella patienter som vägrar ta vaccinet och blir ordentligt sjuka och eventuellt smittar andra.

Ja, jag har rökt, slutade i Januari och är alldeles fullkomligt säker på att min åsikt var den samma innan jag slutade.

(Alla har rätt till sjukvård, eller ska vi skita i att sy ihop en självmordspatient som inte lyckades att dö efter att den snittat armarna, det är ju självförvållat?)

MariaS
Jag förstår inte riktigt vad rökningen har med vaccineringens vara eller inte vara att göra.

Har jag missat något väldigt viktigt i sammanhanget?
Monaxe
CITAT (Huggorm @ 23-10-2009, 22:32) *

Då tål du inte maten du äter heller?
Eftersom den mängd kvicksilver som finns i en vaccinationsdos motsvarar den mängd kvicksilver du får i dej i födan på en vecka...

Är du allergisk mot ägg? Kan du äta ex sockerkaka med ägg i eller bullar penslade med ägg?
Rose
Om det ska vara över strax före jul, hur kommer det sig då att vi får vaccinera oss först vecka 52, dvs julveckan? Och vad är det för mening med att göra det då överhuvudtaget?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6007590.ab
Hej igen
CITAT (Monaxe @ 24-10-2009, 00:09) *
Då tål du inte maten du äter heller?
Eftersom den mängd kvicksilver som finns i en vaccinationsdos motsvarar den mängd kvicksilver du får i dej i födan på en vecka...
Är du allergisk mot ägg? Kan du äta ex sockerkaka med ägg i eller bullar penslade med ägg?

Eftersom jag förstått att du är sjukvårdsutbildad så ställer jag fråga till dig ....
Vågar jag som har svår KOL och hjärtsvikt vaccinera mig?

Läste detta i dagens NSD ... "Nu utreds ett tredje dödsfall som kan ha koppling till vaccinet mot svininfluensan. Det rör sig om en 74-årig kvinna som avled i Sollefteå fyra dagar efter det att hon hade vaccinerat sig.
Kvinnan tillhörde riskgrupperna, hon led av bland annat hjärtsjukdom och KOL."

Monaxe
CITAT (Hej igen @ 24-10-2009, 00:20) *
Eftersom jag förstått att du är sjukvårdsutbildad så ställer jag fråga till dig ....
Vågar jag som har svår KOL och hjärtsvikt vaccinera mig?

Läste detta i dagens NSD ... "Nu utreds ett tredje dödsfall som kan ha koppling till vaccinet mot svininfluensan. Det rör sig om en 74-årig kvinna som avled i Sollefteå fyra dagar efter det att hon hade vaccinerat sig.
Kvinnan tillhörde riskgrupperna, hon led av bland annat hjärtsjukdom och KOL."

Eftersom du har KOL och hjärtsvikt tillhör du definitivt riskgruppen, du bör absolut vaccinera dig!
Vad gäller dödsfallen som inträffat så har det handlat om människor som tillhört olika riskgrupper, det kan mycket väl ha varit människor som redan varit så nedsatta pga sin sjukdom så att de hade avlidit av sin sjukdom ändå, med eller utan vaccination.
Du vet ju var jag jobbar och vi vaccinerar just nu för fullt personer som är i samma situation som du.
(Du bör också ta vacc mot säsongsinfluensa och Pneumokock)
Skicka PM om du har funderingar!
Biggan_
CITAT (Rose @ 24-10-2009, 00:12) *
Om det ska vara över strax före jul, hur kommer det sig då att vi får vaccinera oss först vecka 52, dvs julveckan? Och vad är det för mening med att göra det då överhuvudtaget?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6007590.ab

Därför att det kan komma en andra våg av influensa i vinter som kan vara mycket allvarligare än den som går nu!
Hej igen
CITAT (Monaxe @ 24-10-2009, 00:26) *
Eftersom du har KOL och hjärtsvikt tillhör du definitivt riskgruppen, du bör absolut vaccinera dig!
Vad gäller dödsfallen som inträffat så har det handlat om människor som tillhört olika riskgrupper, det kan mycket väl ha varit människor som redan varit så nedsatta pga sin sjukdom så att de hade avlidit av sin sjukdom ändå, med eller utan vaccination.
Du vet ju var jag jobbar och vi vaccinerar just nu för fullt personer som är i samma situation som du.
(Du bör också ta vacc mot säsongsinfluensa och Pneumokock)
Skicka PM om du har funderingar!

Nej jag vet inte var du jobbar, eller kanske jag inte minns ... skickar PM
Anma
CITAT (MariaS @ 23-10-2009, 23:44) *
Jag förstår inte riktigt vad rökningen har med vaccineringens vara eller inte vara att göra.

Har jag missat något väldigt viktigt i sammanhanget?

Egenligen ingenting, bara en jämförelse med Merionas

CITAT (Meriona @ 23-10-2009, 21:31) *
Men man kan ju fråga sig om de som blir dödsjuka av influensan och tackat nej till vaccinet är berättigade till vård, om man hårddrar det. Har man haft chansen och tackat nej så kan man väl lida tycker jag och låta vården sköta om de andra. devil.gif

Man har ju chansen att tacka nej till rökning varje dag och många tackar nej till den chansen. Likväl som man har chansen att tacka ja till vaccin och avstå.
Cacki
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-10-2009, 17:54) *
Hur vet du att rökare inte vaccinerar sig? Har du gjort en undersökning?

Jag är rökare och jag skall vaccinera mig. Jag tycker nämligen att man skall ta sitt ansvar och gå och tar sprutan.

Inte kan jag inte förvänta mig att alla inom sjukvården skall ta biverkningar för att kunna vårda oss. Likadant med alla som üpprätthåller ett samhälle.

Cacki vad vinner du på att försöker att hetsa upp folk mot en grupp? Mår du bättre av det?

Nu missuppfattade du mej. Jag menar att om man gnäller över att rökare inte visar hänsyn mot sina medmänniskor så ska man rannsaka sej själv om man inte tänker vaccinera sej. Det var väl att visa hänsyn mot andra vi skulle göra eller?? Sensmoralen är alltså:
Tänker man inte vaccinera sej så ska man inte klaga på rökarnas hänsynslöshet heller. Man är inte ett dugg bättre själv oavsett om man råkar vara ickerökare eller ej.
andersen
CITAT (Cacki @ 24-10-2009, 01:57) *
Nu missuppfattade du mej. Jag menar att om man gnäller över att rökare inte visar hänsyn mot sina medmänniskor så ska man rannsaka sej själv om man inte tänker vaccinera sej. Det var väl att visa hänsyn mot andra vi skulle göra eller?? Sensmoralen är alltså:
Tänker man inte vaccinera sej så ska man inte klaga på rökarnas hänsynslöshet heller. Man är inte ett dugg bättre själv oavsett om man råkar vara ickerökare eller ej.

Nej dom raderna som du skriver går inte ihop.Man kan inte säja om någon låter bli, att den påtvingar andra sjukdom eller död. Men det gör rökare med passivrökning.
Berith
Kan man kolla i efterhand om man haft svininfluensan eller måste proverna tas under tiden man är sjuk?
herkules
CITAT (Meriona @ 23-10-2009, 22:51) *
Definitivt ska man inte chansa att vaccinera sig om riskerna är större än det man vill undvika. Ingen kan veta utgången av en allergisk reaktion.

jag skulle ha svarat ngt liknande, jag törs inte chansa, visst jag kan bli sjuk i influensa, men förhoppningsvis inte då jag haft influensa tidigare. skulle jag få en allergisk reaktion blir jag också dålig och måste använda mig av det jag betalar skatt för, dvs sjukvården.

CITAT (ängsvädd @ 23-10-2009, 23:11) *
Oavsett om man är vaccinerad eller inte är det mycket viktigt att man är noggrann med handhygienen och nyser i armvecket för att minska smittspridningen.

jag läste det en läkare skrivit att man INTE ska nysa och hosta i armvecket utan i händerna istället OM man har möjlighet att tvätta/sprita händerna tämligen omgående efteråt, i kläderna sprids influensaviruset flera timmar efter nysningen. det låter rätt vettigt kan jag tycka.
sen om det är det är en annan sak.

CITAT (Monaxe @ 24-10-2009, 00:09) *

helst inte, det kliar som f-n i halsen.
Huggorm
CITAT (Biggan_ @ 24-10-2009, 00:33) *
Därför att det kan komma en andra våg av influensa i vinter som kan vara mycket allvarligare än den som går nu!

Då är det väll bättre att genomlida influensan nu, så man har antikropparna redo?
andersen
Kopierat ifrån blockets nyheter.

Misstänkt dödsfall efter vaccin
Sverige 24 okt 08:02

En 90-årig kvinna har avlidit i samband med vaccinering mot influensa A, även kallad svininfluensan. Läkemedelsverket utreder nu om dödsfallet kan kopplas till vaccineringen. Det är i så fall det fjärde dödsfallet i Sverige med koppling till vaccinet.

Kvinnan tillhörde riskgrupperna för vaccinet eftersom hon bland annat led av KOL och hjärtsjukdom, skriver Expressen.

Huggorm
Och därmed har väll vaccinet skördat fler offer än influensan?
Monaxe
CITAT (andersen @ 24-10-2009, 09:13) *
Kopierat ifrån blockets nyheter.

Misstänkt dödsfall efter vaccin
Sverige 24 okt 08:02
En 90-årig kvinna har avlidit i samband med vaccinering mot influensa A, även kallad svininfluensan. Läkemedelsverket utreder nu om dödsfallet kan kopplas till vaccineringen. Det är i så fall det fjärde dödsfallet i Sverige med koppling till vaccinet.

Kvinnan tillhörde riskgrupperna för vaccinet eftersom hon bland annat led av KOL och hjärtsjukdom, skriver Expressen.

Om man är såpass gammal som 90 år och har KOL och hjärtsjd så är risken att avlida redan tämligen stor, sannolikheten på att det beror på vaccinationen är inte känns inte överhängande tycker jag...
ALLA som har rapporterats avlidit efter vaccinationer har tillhört riskgrupperna, alltså har det varit människor som redan varit svårt sjuka. Är man svårt sjuk kan komplikationer snabbt tillstöta. Om friska människor dör några dagar efter vaccinationen, då börjar jag att fundera...

CITAT (Huggorm @ 24-10-2009, 09:21) *
Och därmed har väll vaccinet skördat fler offer än influensan?

Ja men snälla du!!!
Hur vet du att det är vaccinet som orsakat det? Är väl snarare kombinationen av 2 svåra sjukdomar och hög ålder!
Huggorm
CITAT (Monaxe @ 24-10-2009, 09:26) *
Ja men snälla du!!!
Hur vet du att det är vaccinet som orsakat det? Är väl snarare kombinationen av 2 svåra sjukdomar och hög ålder!

Borde man inte kunna säga samma sak om dom som dött av influensan då?
MariaS
CITAT (Cacki @ 24-10-2009, 01:57) *

Det där ligger det ju faktiskt logik i! och jag håller fullständigt med.
Monaxe
CITAT (Huggorm @ 24-10-2009, 09:32) *
Borde man inte kunna säga samma sak om dom som dött av influensan då?

Alltså, man kan ju inte vaccinera sig mot riskgruppssjukdomar...men man kan förhindra att redan sjuka bör ännu sjukare, vilket jag tycker är ett fullgott argument.
Att dessutom H1N1 innfluensan riskaerar att drabba unga FRISKA vuxna väldigt hårt om det vill sig illa, tycker jag är ett lika fullgott argument.

Alla som smittats av influensa dör ju inte, men en del kan bli väldigt sjuka och kräva sjukhusvård, det finns en viss logik i att man vill undvika detta. Inte heller jättekul om livnödvändiga funktioner slås ut, som sophämtning, dagis, polis räddningstjäst...whatever. Vi behövs ju alla i vårt samhälle. Stäng ner sverige under några veckor och se hur många som dör då...för att folk INTE vaccinerat sig.

Att inte vilja vaccinera sig för att personer ur riskgrupper dör, då behöver man nog göra ett studiebesök på ett sjukhus el liknande för att se hur sjuka en del riskgruppspersoner är.
Huggorm
CITAT (Monaxe @ 24-10-2009, 09:50) *
Inte heller jättekul om livnövändiga funktioner slås ut, som sophämtning, dagis, polis räddningstjäst...whatever. Vi behövs ju alla i vårt samhälle. Stäng ner sverige under några veckor och se hur många som dör då...för att folk INTE vaccinerat sig.

Att ha ett samhälle som är så sårbart skrämmer mig mer än influensan
MariaS
De som hitintills dött i både influensa och eventuellt av vaccinet, är väl ändå människor som egentligen inte hade haft så mycke tid kvar i alla fall. Dock har ju dessa personers frånfall uppmärksammats av media just på grund av influensan. Utan influensa hade väl ingen brytt sig, mer än de närmaste.

Det som däremot skrämmer mig mer, är väl ändå att just unga fullt friska blir så fruktansvärt sjuka! Jag har ju ändå två döttrar i den ålder där man blir som sjukast och jag hoppas verkligen att de och deras omgivning kommer vaccinera sig! För sen har jag också förstått, att bara för att man haft svinis en gång, så är man inte immun och dessutom kan man vara smittbärare
Monaxe
CITAT (MariaS @ 24-10-2009, 10:01) *
De som hitintills dött i både influensa och eventuellt av vaccinet, är väl ändå människor som egentligen inte hade haft så mycke tid kvar i alla fall. Dock har ju dessa personers frånfall uppmärksammats av media just på grund av influensan. Utan influensa hade väl ingen brytt sig, mer än de närmaste.

Det som däremot skrämmer mig mer, är väl ändå att just unga fullt friska blir så fruktansvärt sjuka! Jag har ju ändå två döttrar i den ålder där man blir som sjukast och jag hoppas verkligen att de och deras omgivning kommer vaccinera sig! För sen har jag också förstått, att bara för att man haft svinis en gång, så är man inte immun och dessutom kan man vara smittbärare

Håller helt med dig Maria! som sjukvårdpersonal får jag min vacc nästa vecka, men jag skulle hellre ge den till mina barn, som är just unga vuxa....
anne-li i olofstorp
Som varande i riskgrupp (diabetes) så tog jag första sprutan igår....
Har tidigare några år vaccinerat mig mot vanlig influensa, några år missat detta eftersom jag varit förkyld lååååååång tid vid erbjudandeperioden.
Har just nu väldigt ont i armen dom stack i men mår för övrigt väldigt bra....
anledningen till att jag tog vaccinet är §1. Mina barn och barnbarn, 2. Jag är i kontakt med en väldigt massa människor varje dag i mitt jobb. 3. Jag vill inte smitta ner människor, jag hade influensa som barn., men litar inte på det "skyddet".... 4. mm mm
Jan Lindgren
Hej!
Konstigt att någon tar upp fall där människor dött i samband med vaccinering. När så många människor vaccineras är det statitiskt sannolikt att människor dör både före och efter de fått sprutan.

Jag hade en vän som var drygt tjugo och helt frisk. Han var ute och cyklade tillsammans med sin sambo. Plötsligt känner han sig lite yr, kliver av cykeln och lägger sig och dör. Ska jag undvika cykling eftersom det är livsfarligt?
MVH
Jan Lindgren
Huggorm
Man kan dra det ytterligare en bit och säga att influensa är ett av naturens sätt att begränsa befolkningsökningen. Skall vi verkligen kämpa mot naturens gång med onaturliga vaccin?
Monaxe
CITAT (Huggorm @ 24-10-2009, 13:32) *
Man kan dra det ytterligare en bit och säga att influensa är ett av naturens sätt att begränsa befolkningsökningen. Skall vi verkligen kämpa mot naturens gång med onaturliga vaccin?

Varför ska vi försöka bota cancer,hindra aids, TBC, varför har vi utrotat smittkoppor?

För att bespara mänskligheten lidande!

Anma
Har ni tänkt på att de flesta verkar ju vaccinera sig ,så att vi som inte gör det sprider ju så klart inte smittan till de som har gjort det, bara till dem som låtit bli. Så då ska man väl få låta bli vaccinet utan att bli anklagad för att inte ta ett samhällsansvar. Alla får ta eget ansvar istället.

Eller tänker jag fel?
Snigelhatare
Jag tänker inte vaccinera mig. Jag känner flera som har blivit jättesjuka av vanligt influensavaccin. Detta vaccinet är starkare än det vanliga vaccinet. Att de skyndade på och fick ett förtida godkännande innan det var prövat låter mycket oroväckande.

Att de som utvecklat vaccinet inte vaccinerar sig själva och avråder sina närmaste säger ju en hel del

http://www.youtube.com/watch?v=B4SmFxyust0...mp;feature=fvwp
ängsvädd
CITAT (Anma @ 24-10-2009, 16:14) *
Har ni tänkt på att de flesta verkar ju vaccinera sig ,så att vi som inte gör det sprider ju så klart inte smittan till de som har gjort det, bara till dem som låtit bli. Så då ska man väl få låta bli vaccinet utan att bli anklagad för att inte ta ett samhällsansvar. Alla får ta eget ansvar istället.

Eller tänker jag fel?

Helt rätt tänkt. Att inte ta sitt ansvar är att gå till jobbet när man är sjuk, nysa rätt ut i luften, slarva med handhygienen etc.
Monaxe
CITAT (Snigelhatare @ 24-10-2009, 18:24) *
Jag tänker inte vaccinera mig. Jag känner flera som har blivit jättesjuka av vanligt influensavaccin. Detta vaccinet är starkare än det vanliga vaccinet. Att de skyndade på och fick ett förtida godkännande innan det var prövat låter mycket oroväckande.

Att de som utvecklat vaccinet inte vaccinerar sig själva och avråder sina närmaste säger ju en hel del

http://www.youtube.com/watch?v=B4SmFxyust0...mp;feature=fvwp

För det första var länken du hänvisade till inte speciellt aktuell, den var från september, nu är vi som du vet i slutet av oktober...

Mannen som intervjuades var medicinsk journalist, inte forskare,

Det han skräms med i intervjun är en neurologisk sjukdom som man vetat om länge i detta samanhang, man TROR att det i EXTREMA undantagfall kan finnas en koppling till personer som insjuknat i Guillian Barre och influensa vaccin, men detta gäller ALLA influensa vacciner, från alla tidigare år, inte bara denna. Inga färska nyheter direkt...

Ingenstans hörde du någon från företaget GSK (Glaxo Smith Kline) som tillverkat vaccinet säga att de inte tänker ta det eller att de avråder sina närmaste från att ta det.

Vaccinationen bygger på frivillighet, jag bara hoppas innerligt att denna masshysteri och propaganda angående vaccinets giftighet inte gör att personer som verkligen behöver vaccineras inte vågar, pga av medias vinkling och smaskiga rubriker.

Ni som väljer att inte vaccinera er, jag hoppas verkligen ni slipper att bli smittade.

Tur att det var lite annorlunda tänkade när man vaccinerade mot smittkoppor och på så sätt fick den sjukdomen att utrotas, eller?

Kanske ska vi bevara alla våra farosoter för att hålla ner befolkingsantalet som någon medmänsklig och medkännande person tidigare skrev i tråden...
Jag undrar hur ni tänker angående TBC som är den sjukdom som sprids allra mest på jorden, skulle ni hellre bli smittade av den än att vaccinera er om det blev aktuellt? Eller kanske tom låta bli att behandla er?
Hur har ni gjort med alla andra vaccinationer? Stelkramp etc...

Nu lägger jag ner denna tråd.
Anma
Jag vill bara förtydliga att jag inte på något sätt är rädd för vaccinet.
Jag tror bara att det är bättre att få influensan än vaccinet. Min övertygelse är att kroppens egna antikroppar är så mycket bättre än vaccin. Skulle det däremot vara en sjukdom som var farlig på ett mer allvarligt sätt än denna svininfluensa skulle jag självkart vaccinera mig, om dödligheten bland friska var över 5% till exempel.

Sen sätter jag inga som helst värderingar i om man vaccinerar sig eller inte. Det är upp till var och en. Däremot tycker jag att det är synd att vaccinet inte kan ges till alla som vill.
ängsvädd
CITAT (Anma @ 24-10-2009, 20:01) *
.....
Jag tror bara att det är bättre att få influensan än vaccinet. Min övertygelse är att kroppens egna antikroppar är så mycket bättre än vaccin. .....

I o för sig så bildar ju kroppen antikroppar av vaccinet - det är ju en svagare dos av influensaviruset som ges. Meningen är att kroppen ska bilda antikroppar mot viruset. Men hos alla bildas inte antikroppar tyvärr.
Anma
CITAT (ängsvädd @ 24-10-2009, 20:13) *
I o för sig så bildar ju kroppen antikroppar av vaccinet - det är ju en svagare dos av influensaviruset som ges. Meningen är att kroppen ska bilda antikroppar mot viruset. Men hos alla bildas inte antikroppar tyvärr.

Jo, men jag menade att skyddet blir bättre på "naturlig" väg. Dessutom är jag inte ett dugg rädd för influensan, och det är nog största skälet till mitt val.
ängsvädd
CITAT (Anma @ 24-10-2009, 20:29) *
Jo, men jag menade att skyddet blir bättre på "naturlig" väg. Dessutom är jag inte ett dugg rädd för influensan, och det är nog största skälet till mitt val.

Jag visste inte att skyddet blir bättre på naturlig väg - ännu ett argument för att inte vaccinera sig smile.gif
Meriona
Jag hoppas fortfarande att ni inte går i närheten av Strömslundsskolan och smittar ner mitt barn.... mad.gif
ängsvädd
CITAT (Meriona @ 24-10-2009, 20:58) *
Jag hoppas fortfarande att ni inte går i närheten av Strömslundsskolan och smittar ner mitt barn.... mad.gif

Du kan vara lugn - och även de som är vaccinerade kan vara smittspridare.
Huggorm
CITAT (Meriona @ 24-10-2009, 20:58) *

Det är bättre du oroar dig för den ökande ungdomskriminaliteten, gängbildningen och gangsteruppgörelserna som pågår i Trollhättan, det är nog den största risken för det stackars barn som växer upp där. Men jag lovar att inte gå nära skolan.
Magdis
Det vore väldigt märkligt om man skulle bli sjukare av vaccinet än av att ha influensan. Vänta och se bara, det är långt ifrån över. Det har bara börjat. I USA är de troligen inne på andra vågen av influensan nu. Jag har en kompis som bor där. Hon berättar att folk dör som flugor där nu, barn dör. När andra vågen kommer här så hoppas jag att folk som är rädda för en liten spruta har tagit sitt förnuft till fånga, och om många vaccinerar sig snarast så blir det förhoppningsvis ingen andra våg.
Huggorm
5382 bekräftade dödsfall än så länge, och det i hela världen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon