Nanna70
Hej alla trevliga odlare!

Nu har mitt växthus kommit - äntligen yahoo.gif . Och på min födelsedag och allt hbd.gif .
Så nu är det bara att sätta igång - synd bara att man precis nu har influensan. Jag får väl lita på att min snälle make kan börja hjälpa mig att gräva och att jag blir frisk snart.
Såklart är jag i stort behov av ännu mer råd och tips om grundarbete och montering.
Det verkar finnas många erfarna medlemmar här så det bådar gott thanks.gif .
CurlySue
har själv monterat ett ODLA6 glas,från skånska byggvaror.
1. Läs igenom monteringsanvisningen Nogrannt Innan du börjar.
2. sortera alla delarna så du vet vad som är vad.
3. kontrollera nogrannt att allt är rakt.
4. beräkna att det tar lite längre tid än du räknat med.... men attans så kul när det är klart.

Jag fick hjälp av sonen med glasningen...för efter ett antal skivor fick man riktigt ont i tummen av "spindlarna" som fäster glasskivan.

Lycka till.....
lenaandersson
vi håller på att sätta upp ett också från dom, det lite större modell 114. det känns jätte kul, vi har fått på ställningen på grunden men taket är inte monterat ännu, men jag har redan börjat fylla grus på marken och gjort en bädd där jag planterat en vindruva.
lycka till ni andra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon