Tusen tack för ditt svar

...nu vet jag vad jag skall göra i helgen!!!
Måste bara nämna att jag är "sotis" på ditt yrkesval, Helen...var inne på er "bloggsida"... om jag någon gång skall skola om mig, så vet jag till vad!!!!
Dessa bruna torra partierna du nämner finns redan på dom två yttersta träden. Hur räddar jag detta? Jag tror att jag tar ett par nya bilder om detta o lägger in dom ikväll...o hoppas att du kan vägleda mig så att jag gör rätt...Jag är sååååå glad i dessa underbara träd...vill att dom skall överleva...det var nämligen 4 i rad en gång i tiden...
Jag undrar dock om jag tänker rätt, att om jag kapar av dessa grenar längst ner och om det inne i trädet finns barrfria / bruna grenar, så kommer ju detta fram...? Du vet inte hur jag önskar att du kunde komma o visa mig hur jag skall göra...

livrädd att jag kommer att göra fel o förstöra alltihop...Vet du om det finns bilder på nätet som visar hur man gör? Bilder på före, under arbetet och efter?
Det kommer det att göra snart, om du hjälper mig!!!!! Nå, jag börjar med att ta ett par kort ikväll, så får vi se sen...Tack än en gång!!!!
MVH: Anne Kurvinen