Lillpluttan
Tomaterna mognar för fullt i växthuset, plockar mängder, MEN det är allt jag orkar med just nu...hela familjen har åkt på något virus och är mår såå dåligt. Men jag måste ta hand om tomaterna innan de blir förstörda...Har börjat förvälla dem, som sagt, kraften räcker inte till mycket. Hade tänkt att göra sylt, chutney, ketchup...
Någon som vet om man kan använda frysta, förvällda tomater till detta eller vad ska jag göra av alla mängder av förvällda tomater som kommer att finnas i frysen???

Lillpluttan
Rosmarin
Visst går det bra att göra allt det du nämner av förvällda infrusna tomater. tummenupp.gif
Krya på er!
Åsa, mälardalen zon 2
tomater går utmärkt att frysa råa man behöver inte förvälla, när de frusna tomaterna tinar brukar det även gå lätt att ta bort skalet.
Lillpluttan
Kanonbra!!! Mindre jobb, mer vila=frisk snabbare ... får vi hoppas ohmy.gif)
Ska genast testa!!! Frysen börjar bli sprängfylld! Dags att investera i en extra frysbox!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon