esters-tradgard
01-09-2009, 18:33
Bara lite nyfiken... om de överhuvudtaget rea och isåfall hur mycket?
octachoron
01-09-2009, 19:37
Trädgår'n (i Söderfors) har lite rea på perenner nu.
Halva priset på det som ska bort före vintern.
Dock inget större reautbud. Verkar som om de behåller det mesta tills nästa år?
Jag hittade en stenkyndel i reahyllan så jag är nöjd...
Christina i Taxinge~
01-09-2009, 20:26
jag har aldrig hört att Löta har rea.....iaf inte på rosorna.
kanske sänker de priserna på perenner, men det vet jag inte.
Du bor inte i närheten av sthlm? Zetas trädgård plockar undan överblommade rosor och de som av olika skäl inte håller A-kvalitet och säljer för 49 kr st. Jag som bor nära och svänger förbi när andan faller på har svårt att motstå impulserna, 49 kr, det är ju inte ens en lunch... Har i år plockat på mig Seagull, Raubritter, Aicha, Henry Martin samt en Mme Alfred Carrière från realådorna. (Det grämer mig fortfarande att jag inte tog Tuscany Superb när det fanns en!)
Även om det kanske är att häda så kan jag tillägga att Hornbach har oväntat många rosor och en del reapriser. Jag kom över en meterhög kraftig The Pilgrim för 169 kr där, det kändes som ett klipp.
AK i Sura
03-09-2009, 20:36
Jag har heller aldrig sett att de rear på löta. Däremot har Åsby halva priset på många perenner och massor av rosor för småslantar. Jag ångrar en del att jag inte köpte en Charles Austin för 40:- när jag var där i lördags.
Däremot köpte jag ju tidigare en White Nights för 19:- och en linneus för 30.- åt en väninna. De här väldigt billiga rosorna är inga vackra exemplar men för den pengen kan man chansa. Sedan har Åsby en hel del pris nedsatta rosor för 60-100:- , de är fräscha exemplar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.