Hej.

Nu är det väldigt många år sedan jag åt en lime med kärnor i, så och jag skulle så gärna odla mig ett limeträd eller två. Eftersom det inte heller finns i handeln kom jag att tänka på allt vackert folk här - någon lär nog sitta på ett limeträd.

Jag vet att det inte är optimala tiden för sticklingar - men snart kan jag varken ta emot såna eller frön pga av vintern i postlådan (hälften av mina frököp förra året frös ihjäl - dyrköpt läxa). så ja försöker planera å förbereda vinterns alla odlings projekt.

Förutom lime är jag väldigt intresserad av träd som går inomhus, men har kallrum för såna som kräver det. Rariteter, skönheter och allehanda välkomnas också med öpnna armar. Jag har efter lång tid funnit min hobby - växtodling. Och skulle vara djupt tacksam för all hjälp vänliga själar skulle vilja ge mig...!

Min växtsmaling är en broker skara av saker jag fått, mina nybörjarväxter jag behållit nyttoväxter, medicinalväxter, allehanda kulturväxter och några rariteter. En del har jag fått tills skänks, och ibland har butikerna rea - annars får jag dra upp det mesta från frö eftersom jag är fattigt sjukskriven :/

Skicka gärna en överraskning på posten till:
jonas pettersson
ängavägen 11
820 40 järvsö

vill ni ha ersättning för porto och liknande, eller en smärre betalnign för gobitarna PMa mig..

med kärlek!
Jonas