Full version: Vem känner vem?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Myosotis
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 11:30) *
Det blir lite samma princip som träden som faller i skogen när ingen hör - faller de ljudlöst då? wink.gif

Nej, jag tror att de inte faller alls då. crazy.gif Eller så blir det som med Schrödingers katt, fast Schrödingers tall istället. Den varken ligger eller står utan gör både och tills någon går ut för att plocka svamp, då blir den tvungen att bestämma sig... crazy.gif

CITAT (Alba @ 02-09-2009, 11:22) *
Jag har inte träffat någon irl. Så blir det nog när man bor utanför storstaden...

Jag bor mitt ute i skogen, men jag har träffat odlaiter ändå.
Meriona
CITAT (Myosotis @ 02-09-2009, 10:29) *
Meriona och Wilmer hoppas jag verkligen finns, för de ska komma och hälsa på mig. unsure.gif Annars får jag väl sitta där, äta upp frukosten till tre personer och prata med mig själv... ninja.gif (Bara skämtar, det vet ni ju)

Även troll äter kanske hemvärpta ägg... whistling.gif giggle.gif
Gossen Ruda
Jag var lite tveksam över att starta tråden, om misstänksamheten skulle ta över. Men det var ingen risk, dom flesta här är ganska goa och tar det med en klackspark.
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2009, 12:18) *
Jag var lite tveksam över att starta tråden, om misstänksamheten skulle ta över...

Är du säker på att du finns? unsure.gif
*Stintan*
CITAT (Alba @ 02-09-2009, 11:22) *
Jag har inte träffat någon irl. Så blir det nog när man bor utanför storstaden......det finns inte så många möjligheter att träffas då.
biggrin.gif
Gossen Ruda.......bra tråd du startat.

Alba jag vet att du finns iallafall så de så kram2.gif

Jag bor inte heller i storstaden men kanske inte lika långt ifrån som du
Lilla Birka
Jag har träffat Myosotis, haft sms-kontakt med Aqvakul och Biggan. träffat Miamamma flera gånger och Maria S en gång. Även msn-kontakt med Krolliljan och Vindspel. Alla de som fått växter av mig måste ju också veta att JAG finns!
Alba
CITAT (Myosotis @ 02-09-2009, 12:11) *
Nej, jag tror att de inte faller alls då. crazy.gif Eller så blir det som med Schrödingers katt, fast Schrödingers tall istället. Den varken ligger eller står utan gör både och tills någon går ut för att plocka svamp, då blir den tvungen att bestämma sig... crazy.gif

Jag bor mitt ute i skogen, men jag har träffat odlaiter ändå.

Ja sen har vi ju avstånden också.
Monica M zon 4
Jag har träffat KarinSKARA, Christer i Falköping, Airamya, Markus H, Ulrica, och säkert några fler.
Gossen Ruda
CITAT (Myosotis @ 02-09-2009, 12:23) *
Är du säker på att du finns? unsure.gif

Jag tänker, alltså finns jag. Dessutom känner jag när jag nyper mig. laugh.gif
Myosotis
CITAT (Alba @ 02-09-2009, 12:28) *
Ja sen har vi ju avstånden också.

Ja, i och för sig. Men de jag har träffat bor inte särskilt nära.
Alba
Ja nu leder den här tråden till ytterligare funderingar......var tog ni vägen ?
Det har dykt upp en del namn som jag inte ser till i forumet. Men.......det är ju en annan tråd i så fall.

CITAT (*Stintan* @ 02-09-2009, 12:24) *
Alba jag vet att du finns iallafall så de så kram2.gif

Jag bor inte heller i storstaden men kanske inte lika långt ifrån som du

Aha.....är det du jag brukar prata med vid brevlådan. naughty.gif a0a.gif tänk att jag ine fattade att det var du. coolgleam.gif
MariaS
Sen finns det ju massor med mysiga odlaiter man skulle vilja träffa också IRL. Inte för att man misstror dem om något, utan bara för att de är så mysiga helt enkelt! smiley_small_hug.gif wub.gif
*Stintan*
En del odlaiter är ju också vänner på Facebook och där kan man ju ofta se mer om personerna än vad man ser på ett diskussionsforum. Där är de flesta inte alls lika anonyma.

CITAT (MariaS @ 02-09-2009, 12:50) *
Sen finns det ju massor med mysiga odlaiter man skulle vilja träffa också IRL. Inte för att man misstror dem om något, utan bara för att de är så mysiga helt enkelt! smiley_small_hug.gif wub.gif

Jaaaaaa!!!!!!

CITAT (Alba @ 02-09-2009, 12:35) *
Ja nu leder den här tråden till ytterligare funderingar......var tog ni vägen ?
Det har dykt upp en del namn som jag inte ser till i forumet. Men.......det är ju en annan tråd i så fall.

Aha.....är det du jag brukar prata med vid brevlådan. naughty.gif a0a.gif tänk att jag ine fattade att det var du. coolgleam.gif

Ajdå, avslöjad coolgleam.gif
Myosotis
Brukar ni också fundera på om grannen eller kassörskan på ICA eller nyhetsuppläsaren på tv är någon du precis pratat med på odla?
*Stintan*
CITAT (Myosotis @ 02-09-2009, 13:07) *
Brukar ni också fundera på om grannen eller kassörskan på ICA eller nyhetsuppläsaren på tv är någon du precis pratat med på odla?

Haha ja jag brukar gå omkring och gissa vilka dom är. Jag är rätt säker på att jag såg Berith och Gossen Ruda och Ralph häromdan när jag var och handlade. rotfl.gif
Myosotis
rotfl.gif
Alba
CITAT (Myosotis @ 02-09-2009, 13:07) *

Jag har en granne som sitter mycket vid datorn på kvällarna........vi ser rakt in till henne.
Många gånger har jag undrat om jag kanske prtatar med henne på Odla....man vet aldrig.
Hon verkar vara väldigt intresserad av trädgård.
Betty
Jag finns jag med, så de så! sleep.gif Fast jag har inte träffat så värst många av er irl... kanske 15-20 stycken. Men några av dem är inte längre aktiva här och en del är bara in här ibland så jag nämner inga namn. Men jag finns, det har jag t.o.m. papper på. rtfm.gif
giggle.gif
Grå
CITAT (Alba @ 02-09-2009, 13:24) *
Jag har en granne som sitter mycket vid datorn på kvällarna........vi ser rakt in till henne.
Många gånger har jag undrat om jag kanske prtatar med henne på Odla....man vet aldrig.
Hon verkar vara väldigt intresserad av trädgård.

Nämen Alba! Du spionerar väl inte på dina grannar? Räcker det inte med att google registrerar vad vi är intresserade av? wink.gif
caprifol
Jag är bergsäker på att Netha finns efter alla foton och detaljerade beskrivningar från sina trakter. Men å andra sidan är det förstås inte någon här som vet att jag finns... Det sista var en hemsk mening att se på pränt!
Alba
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 13:42) *
Nämen Alba! Du spionerar väl inte på dina grannar? Räcker det inte med att google registrerar vad vi är intresserade av? wink.gif

rotfl.gif rotfl.gif

Akta dig.....jag kanske är din granne. coolgleam.gif
Grå
CITAT (Alba @ 02-09-2009, 14:00) *
rotfl.gif rotfl.gif

Akta dig.....jag kanske är din granne. coolgleam.gif

Ja det ante mig.... jag har alltid känt mig lite iakttagen, trodde det var spöken i huset och så var det bara du Alba... naughty.gif
Magdis
Oooj det är så många! Lady Hamilton, Gillan, Dealer, Irene_L, Wolkenkrabber, Malin_72, Anki V, Ralf, Cathis, Blomkronan, Adrian, Gåsis, bikiv, Pia L, Maggan H, Margith, Anki i Rönninge, Överbölingen, Anders i Roslagen, lämås...ja säkert är det nån fler från mässan också som jag glömt räkna upp. Alphaville har jag träffat också, han var faktiskt och hälsade på mig här hemma förra sommaren. smile.gif

Några jag talat med i telefon men ej träffat IRL är pejori, AnitaO, Eva i Skåne och Farbror Blå.
silos
CITAT (Magdis @ 02-09-2009, 14:21) *
Oooj det är så många! Lady Hamilton, Gillan, Dealer, Irene_L, Wolkenkrabber, Malin_72, Anki V, Ralf, Cathis, Blomkronan, Adrian, Gåsis, bikiv, Pia L, Maggan H, Margith, Anki i Rönninge, Överbölingen, Anders i Roslagen, lämås...ja säkert är det nån fler från mässan också som jag glömt räkna upp. Alphaville har jag träffat också, han var faktiskt och hälsade på mig här hemma förra sommaren. smile.gif

Några jag talat med i telefon men ej träffat IRL är pejori, AnitaO, Eva i Skåne och Farbror Blå.

Uj uj uj,jag blir alldeles ur i skallen av att se hur många du har träffat! Själv skulle jag blir helstressad!
mojan
Jag har inte träffat någon och ingen har träffat mig. (Såvitt jag vet alltså.)

Men jag har skickat och fått/bytt/köpt växter och frö från olika personer så de (och jag) borde finnas. blink.gif Eller räknas inte det? blink.gif
andersen
Jag är helt säker på att jag finns,har varit med sedan 1900talet på det gamla forumet,är dock lite osäker på årtalet,och kan inte längre hitta det gamla forumet,för visst fanns det en länk förut här på odla eller?
Inga från Närke
Har träffat Adrian sedan haft kontakt med några via PM eller mejl det är det enda. Även fått frö + växter från några.
Rosmarin
CITAT (mojan @ 02-09-2009, 17:44) *

Men jag har skickat och fått/bytt/köpt växter och frö från olika personer så de (och jag) borde finnas. blink.gif Eller räknas inte det? blink.gif

Samma här! Jag tycker att vi räknas tummenupp.gif !
zissi
Irene_L och jag håller till på ungefär samma breddgrad och hon finns kompiskram.gif . Kan intyga att Milla wub.gif också finns om nå´n skulle tvivla på det giggle.gif .
Titi49zon6 har jag handhälsat på en gång på en trädgårdsmässan i Stockholm. Irene, jag o några vänner till härifrån åkte upp till mässan och om jag inte minns fel var det första gången Irene träffade någon av er odlaiter IRL då. Jag själv var inte aktiv på Odla då. Irene informerade mig om att det var Adrian jag köpte någon köttätande växt av då också. Jag såg fler odlaknappsbeklädda människor där men tyvärr inget ansikte eller namn jag minns.
pejori
CITAT (mojan @ 02-09-2009, 17:44) *

Det borde väl räknas, eftersom det innehåller ett namn och en adress.
Det får nog vara godkänt på att personen finns, om man både fått och skickat till adressaten tummenupp.gif
ängsvädd
Då finns jag också för Olle har skickat fröer till mig giggle.gif
Gossen Ruda
Kom att tänka på en seriestrip från Sams serie. En serie där huvudpersonen i serien styr över sin egen serie. Skapades 1961 av Mort Walker och Jerry Dumas. Figurer från andra serier kom ofta på besök till Sam. I den här stripen ses många kända figurer från seriernas barndom, Krazy Cat och Ignatius Mouse t.ex. Sam står givetvis till höger.
[attachment=41481:sams_serie.jpg]
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2009, 20:56) *
Kom att tänka på en seriestrip från Sams serie. En serie där huvudpersonen i serien styr över sin egen serie. Skapades 1961 av Mort Walker och Jerry Dumas. Figurer från andra serier kom ofta på besök till Sam. I den här stripen ses många kända figurer från seriernas barndom, Krazy Cat och Ignatius Mouse t.ex. Sam står givetvis till höger.
[attachment=41481:sams_serie.jpg]

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Red Top
Jag finns! Även om ingen av er har sett mig, tror jag.

Hemma hos mig finns några av Myosotis fantastiska ägg. Så hon vet nog att jag finns. Och jag vet förstås att hon finns.

Om ni har vägarna till Norduppland är ni välkomna att titta in.
PM:a först, så jag hinner städa.

Men kom inte samtidigt allihop, som jag är fullständigt övertygad om att ni finns: Biggan_, Lady Hamilton, Gillan, Tepa, Grå, Henriks, "Ojva'skoj", Maria S, Wilmer, Eva-Hélène, Skånepåg, Dragon Lady, Skogstroll, Ciczi, amaira, Ingrid Zon3, Olle A, Flaxss, Markus_H, GunillaT, Chamomille, -Mimmi-, Monaxe, Tobb m fl, mfl. Det blir lite trångt då.
MariaS
CITAT (Red Top @ 02-09-2009, 21:25) *
Jag finns! Även om ingen av er har sett mig, tror jag.

Hemma hos mig finns några av Myosotis fantastiska ägg. Så hon vet nog att jag finns. Och jag vet förstås att hon finns.

Om ni har vägarna till Norduppland är ni välkomna att titta in.
PM:a först, så jag hinner städa.

Men kom inte samtidigt allihop, som jag är fullständigt övertygad om att ni finns: Biggan_, Lady Hamilton, Gillan, Tepa, Grå, Henriks, "Ojva'skoj", Maria S, Wilmer, Eva-Hélène, Skånepåg, Dragon Lady, Skogstroll, Ciczi, amaira, Ingrid Zon3, Olle A, Flaxss, Markus_H, GunillaT, Chamomille, -Mimmi-, Monaxe, Tobb m fl, mfl. Det blir lite trångt då.

Jag kan ta med skohorn annars giggle.gif
pejori
CITAT (MariaS @ 02-09-2009, 21:38) *
Jag kan ta med skohorn annars giggle.gif

Vadå skohorn??? confused.gif
Med tanke på att alla häckar här, har ingen tid att laga mat och äta den. dunno.gif
Alla ser ut som piprensare och det går in massor i en standardlya. giggle.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 02-09-2009, 21:43) *
Vadå skohorn??? confused.gif
Med tanke på att alla häckar här, har ingen tid att laga mat och äta den. dunno.gif
Alla ser ut som piprensare och det går in massor i en standardlya. giggle.gif

DÄR HAR VI DET! Vi åker bums, eller...
pejori
CITAT (MariaS @ 02-09-2009, 21:45) *
DÄR HAR VI DET! Vi åker bums, eller...

tummenupp.gif tummenupp.gif Nu ligger Red Top pyrt till. giggle.gif
Red Top
Jag äääälskar oväntat besök!

Då behöver jag ju inte ens fundera över att städa.
ninnisky
Ja, nu åker vi...
Jag tar en liten sväng söderut och plockar upp Gossen Ruda och sen norröver tar jag Pejori, Monaxe, Anneli i Olofstorp och sist Olle A.
Är ni beredda bravo.gif

Red Top - jag är suverän på att städa...
pejori
CITAT (Red Top @ 02-09-2009, 22:04) *
Jag äääälskar oväntat besök!

Då behöver jag ju inte ens fundera över att städa.

Skit i städningen.
Den kan du göra efteråt.
Se bara tll, att ha Gevalia hemma. giggle.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 02-09-2009, 22:08) *
Skit i städningen.
Den kan du göra efteråt.
Se bara tll, att ha Gevalia hemma. giggle.gif

...och mycke också! Ska jag plocka upp Wilmer på vägen?
Hej igen
CITAT (caprifol @ 02-09-2009, 13:58) *
Jag är bergsäker på att Netha finns efter alla foton och detaljerade beskrivningar från sina trakter. Men å andra sidan är det förstås inte någon här som vet att jag finns... Det sista var en hemsk mening att se på pränt!

Så klart jag finns ... men hur länge till ... det vete ingen *S*

Du vet väl Caprifol... att det nu byggs Sveriges modernaste äldreboende intill min gård ....
jesses va stora dumpers som kör fram o tillbaka ... grävskopor, lastbilar mm mm

Tur att man e morronpigg och inte störs när de startar vid 6 - 6.30 :-)

Är du här i faggorna så kan du väl stanna och säga hej ... huset längst upp, lgh i hörnet mot bygget.
Vi har en massa trafik här nu ... alla vill se hur bygget fortskrider. smile.gif
Red Top
Jag gillar inte Gevalia, även om jag gillar oväntat besök giggle.gif

Ni kan väl köpa lite på vägen hit.

ninnisky! Du kan väl stanna och städa. flirting.gif
MariaS
CITAT (Red Top @ 02-09-2009, 22:14) *

Äsch, vi öppnar tvärdrag i alla fall när alla ska in, så det är ju bara meningslöst arbete giggle.gif

CITAT (MariaS @ 02-09-2009, 22:11) *
...och mycke också! Ska jag plocka upp Wilmer på vägen?

Kan nog pressa in flaxss och Markus_H också när jag tänker efter...
ninnisky

[/quote]

Yes, lita på mig - och så tar jag med lite grönt te också !
Gossen Ruda
CITAT (Hej igen @ 02-09-2009, 22:12) *
Så klart jag finns ... men hur länge till ... det vete ingen *S*

Du vet väl Caprifol... att det nu byggs Sveriges modernaste äldreboende intill min gård ....
jesses va stora dumpers som kör fram o tillbaka ... grävskopor, lastbilar mm mm

Tur att man e morronpigg och inte störs när de startar vid 6 - 6.30 :-)

Är du här i faggorna så kan du väl stanna och säga hej ... huset längst upp, lgh i hörnet mot bygget.
Vi har en massa trafik här nu ... alla vill se hur bygget fortskrider. smile.gif

Liiite långt att åka, du får presentera några bilder istället. rolleyes.gif
pejori
CITAT (Red Top @ 02-09-2009, 22:14) *

Köpa kaffe!!!!!! rtfm.gif nono.gif
Det du har hemma får väl duga då. 000.gif

När alla klämt in sig där, så behövs ingen städning. Allt sitter på kläderna när vi klämt oss ut igen. a0a.gif laugh.gif
Red Top
CITAT (MariaS @ 02-09-2009, 22:15) *
Äsch, vi öppnar tvärdrag i alla fall när alla ska in, så det är ju bara meningslöst arbete giggle.gif

Då blir det städning på vanligt sätt då.

Edit:
CITAT (ninnisky @ 02-09-2009, 22:18) *
Yes, lita på mig - och så tar jag med lite grönt te också !

Tack, men grönt te har jag, flera sorter, så det behöver du inte ta med. kompiskram.gif
Hej igen
CITAT (Gossen Ruda @ 02-09-2009, 22:19) *
Liiite långt att åka, du får presentera några bilder istället. rolleyes.gif

Lovar .. iaf så försvann barnens fina stora lekplats redan för ett par veckor sedan ... och hela "fritisbacken" har de grävt upp ... när jag tittar ut från köksfönstren ser det inte ut som det gjort senaste 32 åren sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon