Full version: Några bilder..
diva&hero
Vi håller på att lägga nya golv i några av rummen.
[attachment=41441:g_strum_innan.jpg][attachment=41442:g_strum_matta.jpg]

[attachment=41444:g_strummet_efter.jpg]

Gästrummet hade en grön heltäckningsmatta sick.gif som nu är ett minne blott! Och det är inget gästrum längre utan klädkammare kan man väl säga. Flyttade ut garderoberna vi hade i sovrummet ( 6 st) och ställde in 5 av dom i gästrummet. Blev jättebra. Vi hade en tendens att använda sängen där inne till förvaring... Massor att plocka undan vid besök..
[attachment=41445:sovrum_innan.jpg][attachment=41446:sovrum_u...rbetning.jpg]
Så nu har vårat lilla sovrum blivit lite större iaf. Känns mycket rymligare. Där la vi nytt golv för 2 år sen, men nu hittade vi ett som vi bara ville ha. Men det är inte klart än. Golvet ska läggas och så ska väggen kläs med råplank( heter det så, ohyvlat). Sen ska det målas grått. Blir nog bra när det är klart.
Har även lagt nytt golv i hallen men det har jag ju glömt ta kort på.. slap.gif
Alltid har man jobb nånstans, inne eller ute.
diva&hero
Hittade några bilder till, lite blandat.
En hängverbena med en jättefin färg som jag inte sett tidigare.
[attachment=41447:verbena.jpg][attachment=41448:verbena1.jpg]
Mysbelysning både inne och ute.
[attachment=41449:mys_altan.jpg] [attachment=41450:hus_belysning.jpg]
[attachment=41451:v_rum.jpg]
tepa
Hej

Vad mysigt ni har det, både inne o ute.

Hälsn Tepa
diva&hero
Tack tepa!
Försöker få ordning här hemma, vi har bott ihop i snart fem år och har haft lite blandade möbler och stil. Båda vill ju ha kvar vissa av sina gamla grejer. Men det har liksom inte passat ihop, fortfarande inte allt.. Men vi är på god väg, får ta lite i taget.
Sambon tycker nog att det är kul att planera lite och komma med ideér. Jag får lära mig att jag inte kan få min vilja genom jämt utan vi får kompromissa.
Tog ett par kort på hallgolvet också.
[attachment=41459:hallgolv.jpg] [attachment=41460:hall.jpg]

Lägger till ett kort på entrén med blommorna jag har där nu, änglatrumpeten har fått flytta till ett mer skyddat ställe under tak och delvis inglasat.
[attachment=41465:entr__med_chryss.jpg] [attachment=41466:_nglatru...inglasat.jpg]
Fny
ser jättemysigt ut!
Kajsa i Arvika
tummenupp.gif Snyggt golv i hallen! Är det matta eller click golv eller... ?
Chamomille
CITAT (Kajsa i Arvika @ 03-09-2009, 10:05) *
tummenupp.gif Snyggt golv i hallen! Är det matta eller click golv eller... ?

Tycker det är väldigt likt vårt hallgolv och det är klinker. Snyggt biggrin.gif
diva&hero
Vad glad jag blir när det ser ut som klinker för det är det inte. Click-golv. Så smidigt och snyggt blev det!
Chamomille
CITAT (diva&hero @ 03-09-2009, 11:30) *
Vad glad jag blir när det ser ut som klinker för det är det inte. Click-golv. Så smidigt och snyggt blev det!

Wow! Klickgolv... Det trodde jag inte. Va de hittar på biggrin.gif Snyggt i alla fall tummenupp.gif
diva&hero
Innan, trångt och fullt med garderober.
[attachment=41445:sovrum_innan.jpg][attachment=41446:sovrum_u...rbetning.jpg]

Nu har vi lagt nytt golv och fått upp råsponten på en av tre väggar(en hel och två korta snuttar utmed sidoväggarna) Köpte grundmålat virke så det är skönt, nu ska jag bara måla mellan plankorna och en omgång på hela väggen.
Golvet är jag jättenöjd med,och det är click golv som vi lagt. Kanon smidigt.
Nu längtar jag efter att få flytta in sängen igen i vårat nya fina sovrum. yes.gif
Biggan_
Så ljust och fint det blev! tummenupp.gif
Det grå klickgolvet skulle jag kunna tänka mej i hallen nu när jag skall fräscha upp lite i huset nu i höst och vinter.
Undrar hur hållbart det är? Måste väl vara enklare att lägga än klinker?

diva&hero
Absolut lättare! Tog ett par,tre timmar att lägga det här. Bara att haka i varann, inget lim. Eller bara och bara,men rätt enkelt faktiskt. Rullade ut nån tunn "duk" på det gamla golvet först, sen på med det här.
Jag ville ha klinkers i hallen först ,men då ville jag även ha golvvärme där. Hittade det här i stället och då blev det både billigare och lättare.
På golvet i sovrummet är det 20 års garanti, nya klädkammaren (gamla gästrummet) har 25 år.
Biggan_
Jag använder inte ingången till min hall så mycket, eftersom jag mest använder ingången via grovköket. Så golvet i hallen behöver inte vara så väldigt slitstarkt. Man kan ju ha en matta närmast dörren att ställa blöta skor på om man får gäster.
diva&hero
Tror Rustas golv har typ 10-15 års garanti, dom golven är ju också billigare. Där har jag sett ett fint golv som har lite rustik känsla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon