Kavat
Mitt ex har två rabatter på sin tomt, ca 12 meter långa och 1 meter breda. I dag växer det en salig blandning i dessa rabatter. Pioner, rosor, någon sorts blåklocka? samt några buskar som slagit skott av "misstag" . Pioner är underbara, men om man inte bryr sig om dom så ligger dom över gången i flera månader och det ser bara för jävligt ut rent ut sagt. Så jag ska ta dit en kille, som födelsedagspresent, som ska gräva upp pionerna och rensa rabatterna ordentligt. Jag funderar då på att han ska få plantera några lättskötta buskar av mindre storlek som man inte behöver klippa, inte för dyra som ska pryda rabatterna. Några förslag?
lokatten
Hej,
Tycker det är svårt att ge förslag på buskar utan att veta hur soligt det är och vilken jordtyp det är.
Om man sätter stöd runt pionerna så behövs dom nog inte grävas upp, för då lägger dom sig inte ned över gången. Det finns även speciella pionstöd att köpa som man sätter dit på våren sen växer pionerna upp i stödet. Lycka till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon