silos
Tidigare när jag var mycket aktiv här på småprat så undrades varför jag är här,eftersom jag inget trädgård har. Idag har jag "min" lilla trädgård att pyssla med,här på hyreshusets gård,där jag har gjort iordning 6 rabatter.I dessa har jag planterat perenna som jag fått av en granne,vårlökar,sommarblommor och potatis.

Jag skulle mer än gärna visa bilder ifrån trädgården,men kan inte det eftersom mina bilder är för stora och jag vet inte hur jag kan förminska dessa.

Jag älskar Moder Jorden och allt underbart som växer i hennes jord! rose.gif

Jag skriver här då och då,det går inte helt och hållet lämna odla!
Grå
Enklaste sättet att förminska dem är att öppna dem i paint, klicka på "bild" i verktygsmenyn och sedan "Ändra storlek/snedställ" och så skriva i exempelvis 25 i de båda rutorna för vågrät och lodrät i procent. Spara exempelvis på skrivbordet och ladda upp!

[attachment=41452:paint.JPG]
silos
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 08:24) *
Enklaste sättet att förminska dem är att öppna dem i paint, klicka på "bild" i verktygsmenyn och sedan "Ändra storlek/snedställ" och så skriva i exempelvis 25 i de båda rutorna för vågrät och lodrät i procent. Spara på exempelvis skrivbordet och ladda upp!

Det måste jag pröva om jag nu klarar av det! Tack så mycket för hjälpen! rose.gif
Grå
Var så god, jag lade till en bild nu som visar vad det är du ska ändra. Lycka till.
silos
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 08:27) *
Var så god, jag lade till en bild nu som visar vad det är du ska ändra. Lycka till.

Okej,det känner jag igen!
skogstroll
CITAT (silos @ 02-09-2009, 08:21) *
Tidigare när jag var mycket aktiv här på småprat så undrades varför jag är här,eftersom jag inget trädgård har. Idag har jag "min" lilla trädgård att pyssla med,här på hyreshusets gård,där jag har gjort iordning 6 rabatter.I dessa har jag planterat perenna som jag fått av en granne,vårlökar,sommarblommor och potatis.

Jag skulle mer än gärna visa bilder ifrån trädgården,men kan inte det eftersom mina bilder är för stora och jag vet inte hur jag kan förminska dessa.

Jag älskar Moder Jorden och allt underbart som växer i hennes jord! rose.gif

Jag skriver här då och då,det går inte helt och hållet lämna odla!

huvudsaken man är intresserad, man kan ju drömma om en trädgård eller om man har en liten balkong eller nåt eller bara krukväxter för den delen smile.gif jag har försökt "plugga på" långt innan jag fick en trädgård men jag gav mig sjutton på att jag skulle ha en. och då är det bra att ha läst på lite smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon