silos
Jag tror att man kan få lika bra,om inte bättre vänner bland net vänner!Och vad är det som säger att man måste umgås IRL,där alla är såå stressade i sina liv så att de inte hinner träffa sina vänner?!

Många människor träffar man aldrig mera under livets gång,och ändå har dessa människor lämnat ett starkt intryck i ens hjärta och dessa människor är vänner! Sedan finns det människor som kallar sig vänner och ändå baktalar de sina vänner!

Så finns det människor som av olika anledningar inte kan eller vill träffa människor IRL,utan endast genom nätet.Själv är jag en av dessa,jag gillar att "umgås" genom nätvärlden och har svårt att skaffa vänner IRL,mycket på grund av att jag orkar inte hålla vänskap levande,eftersom jag har stort behov av ensamheten.
Dessutom litar jag nog inte på människorna och känner att jag ENDAST kan lita på mina kära fyrbenta vänner!

Ha en bra dag mina nätvänner här! smiley_small_hug.gif

skånepåg
Håller med dej, jag har asperger och selektiv mutism så jag är rätt blyg av mej så det blir enklare att skriva.
Har hur många kompisar som helst på msn som jag träffat på olika forum och community.
Sen så är det ju lite enklare att hitta personer som har likasinnade intresse på nätet för det finns ju hur många forum och community som helst av vad man är intresserad av.
Några jag snackat med i några år typ har man ju träffat så då har man ju redan lärt känna varandra så då kan man ju snacka om det mesta ^^
Jag har ju folk från nästan hela världen på 3 olika msn biggrin.gif
Myosotis
CITAT (skånepåg @ 02-09-2009, 11:48) *
selektiv mutism

Fick googla det, nu har jag lärt mig något nytt. kompiskram.gif
Meriona
Det ena behöver inte utesluta det andra, men visst är det bra att detta sättet att umgås, dvs säga på nätet, finns! För just ovan nämnda grupper bl.a., geografiskt isolerade människor, fysiskt handikappade, eller för ensamma småbarnsföräldrar, där tiden/orken inte räcker till att umgås med andra vuxna när barnen är vakna, då kan det vara underbart att sitta en stund på kvällen och ha någon att diskutera med. På internet är alltid någon vaken, alltid någon har ett öra över och ett tröstande och uppmuntrande ord att komma med. Internet var ett bra stöd för mig när jag var nyskild, trots att jag har många IRL-kompisar.

Jag kan välja, men en stor kram till er som kanske inte kan! smiley_small_hug.gif
Alba
Det är ju det som är så bra med nätet. Livet på nätet är så okomplicerat. Jag kan sätta mig vid datorn direkt jag klivit ur sängen utan att tänka på att jag inte hunnit kamma mig eller duscha.
Innan jag ens stökat bort i köket kan jag prata bort en stund..........men om någon ska komma till mig tex kl 10 ja då fejar jag runt för att det ska se ut som om det bor folk här. Jag är absolut inte pedant men det är ju kul om det inte ser ut som en rövarkula.

Det finns ju många som av olika anledningar inte vill eller orkar umgås irl, ja då är nätet säkert en livlina och en glädje som förgyller deras dag.
silos
CITAT (skånepåg @ 02-09-2009, 11:48) *
Håller med dej, jag har asperger och selektiv mutism så jag är rätt blyg av mej så det blir enklare att skriva.
Har hur många kompisar som helst på msn som jag träffat på olika forum och community.
Sen så är det ju lite enklare att hitta personer som har likasinnade intresse på nätet för det finns ju hur många forum och community som helst av vad man är intresserad av.
Några jag snackat med i några år typ har man ju träffat så då har man ju redan lärt känna varandra så då kan man ju snacka om det mesta ^^
Jag har ju folk från nästan hela världen på 3 olika msn biggrin.gif

Jag har Manodeppressiv syndrom och det har försvårat mitt liv något så fruktansvärt,eftersom medmänniskor inte har kunnat förstå mig och jag har ej kunnat förstå dem.

Och inom cybervärlden finns hur mycket som helst som intresserar mig och detta gör att jag måste lära mig att prioritera och välja vad jag vill hålla på med.Men oftast blir det min konstverksamhet som vinner och för närvarande är det skapandet av mina konst-dockor.

Visst är det härligt att kunna prata med folk från hela världen!

CITAT (Meriona @ 02-09-2009, 12:31) *
Det ena behöver inte utesluta det andra, men visst är det bra att detta sättet att umgås, dvs säga på nätet, finns! För just ovan nämnda grupper bl.a., geografiskt isolerade människor, fysiskt handikappade, eller för ensamma småbarnsföräldrar, där tiden/orken inte räcker till att umgås med andra vuxna när barnen är vakna, då kan det vara underbart att sitta en stund på kvällen och ha någon att diskutera med. På internet är alltid någon vaken, alltid någon har ett öra över och ett tröstande och uppmuntrande ord att komma med. Internet var ett bra stöd för mig när jag var nyskild, trots att jag har många IRL-kompisar.

Jag kan välja, men en stor kram till er som kanske inte kan! smiley_small_hug.gif

Ja,det är alldeles sant det som du skriver! Jag har lärt känna många många goa människor inne i cybervärlden!

smiley_small_hug.gif

CITAT (Alba @ 02-09-2009, 13:34) *
Det är ju det som är så bra med nätet. Livet på nätet är så okomplicerat. Jag kan sätta mig vid datorn direkt jag klivit ur sängen utan att tänka på att jag inte hunnit kamma mig eller duscha.
Innan jag ens stökat bort i köket kan jag prata bort en stund..........men om någon ska komma till mig tex kl 10 ja då fejar jag runt för att det ska se ut som om det bor folk här. Jag är absolut inte pedant men det är ju kul om det inte ser ut som en rövarkula.

Det finns ju många som av olika anledningar inte vill eller orkar umgås irl, ja då är nätet säkert en livlina och en glädje som förgyller deras dag.

Sant! Livet är okomplicerat på nätet,förutom då det blir otrevligheter och man blir djupt sårad och ledsen.

Nätet är en sann livlina för mig!
smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Alba @ 02-09-2009, 13:34) *

Det första jag gör varje morgon är att sätta på datorn biggrin.gif
Något som jag inte är,är pedant tongue.gif
Visst är internett en livlina och så mycket som man kan lära sig......
netaave
Tyckte först det stod Netavänner och tog åt mig direkt biggrin.gif
Jag har inte så många som bara är nätvänner, vill gärna träffas IRL också efter ett tag om man märker att man har nåt gemensamt. Förstår ändå hur det kan bli så, har ju en i min närhet som har massor med nätvänner hon inte träffar. smile.gif
silos
CITAT (netaave @ 07-07-2010, 11:56) *
Tyckte först det stod Netavänner och tog åt mig direkt biggrin.gif
Jag har inte så många som bara är nätvänner, vill gärna träffas IRL också efter ett tag om man märker att man har nåt gemensamt. Förstår ändå hur det kan bli så, har ju en i min närhet som har massor med nätvänner hon inte träffar. smile.gif

Det är klart att du är min Netvän=Netavän smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon