Jag har en plätt utanför min balkong som är väldigt synlig. plus att det är en gångväg brevid den.
Skulle behöva något insynsskyddande. Kanske en häck?
Gärna lättskött. Vet inte hur reglerna säger hur hög den får vara men ca 1,5-2 meter skulle jag vilja ha den.
Vad skulle ni rekomendera? För jag kan inte säskilt mycket om växter och sådant.
tack
[attachment=41477:____.jpg]
[attachment=41478:___.jpg]
Din tomt är ganska liten, så även en smal häck kanske känns som om den tar lite för mycket plats? Annars är avenbok ett bra val, den blir snabbt hög (tar lite längre tid på sig att bli tät), och ger insynsskydd hela året samtidigt som den är lätt att hålla smal.
Ett annat alternativ är att sätta ett stängsel runt tomten typ Gunnebo eller liknande, och plantera klätterväxter som får klättra upp i det. Det blir smalt, och fyller fort. De behöver heller inte klippas som man ju måste med en häck. Olika sorters clematis eller kanske humle kan vara bra förslag på klättrare.
Gudrun i Göteborg
02-09-2009, 18:27
Jag hänger på Helens kommentar (fast jag tänder inte på något högt Gunnebostaket). Mot stigen tycker jag du skall ha en tät häck. Förslaget avenbok tror jag skulle passa väldigt bra. Du kan ha den utefter framsidan också. En spaljé mot grannen med klematis och luktärter...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.