Tack Lady Hamilton, ditt penseealbum är en jätte bra guide för mig

.
Tack för det.....Har några frågor. När dem grott i rumstemperatur och jag ställt dem under lysrör. Ska jag ha det på dygnet runt eller vill dem också "vila" på nätterna?
Lysrören brukar man ha tända 12-14 tim/dygn för optimalt ljus (dagsljus, fönsterljus ger inget tillskottsljus förrens tidigast i slutet av mars)Vad gör man vid en omskolning? Har fått för mig att man bara sätter dem i en större kruka, men om jag sätter dem i en stor kruka från början behöver jag inte skola om dem då? Eller e jag ute och cyklar?
Det är som Maggan H skriver men det är även mycket svårt med jämn vattning i större krukor, resultatet brukar bli att anti´ngen så dränks den lilla plantan av för mycket vatten eller så torkar den ut av för lite vatten. I mondre krukor är det mycket lättare att hålla jämn vattning. Sedan är det också så att små plantorna får en "energi kick" av att omplanteras/omskolas ett eller att par gånger. Det är även bra att kunna plantera "ner" plantor som ev. har fått för lite ljus och är gängliga i sitt växtsättTacksam för svar svår från Lady Hamilton eller nån annan.