Är det familjen Dadödovs öde och leverne du hänvisar till? Har vargen ätit upp dem?
Går det att länka till den artikel du menar istället?
I övrigt är det väl som vanligt, av vad jag kan uttyda av din text, att det är först när det ligger en närmast om hjärtat som det blir aktuellt.
"Det är klart att vi ska ha varg, men inte om de äter upp mina får."
"Det är klart att vi ska ha lo kvar, men ligger det en på min förstutrapp så måste den genast skjutas"
"Det är katastrof om björnen utrotas, men ger den sig på mina kompisar så måste genast beståndet tunnas ut till inavelsgränsen."
"Huggormar är äckliga och kommer det in en på min tomt så dödar jag den, även om de är fridlysta - förresten tycker jag att råttor är äckliga också."
"Rävar kan man skjuta fritt för de tar både höns, katter och rådjurskid - och förresten tycker jag att råttor är äckliga också."
os.v, o.s.v Detta är uttalade argument för rovdjursutplåning som jag har hört i mina debatter.
"Jag är för övrigt lite trött på rovdjursdebatter för de är så enkelspåriga och kräver att årminstone en part inte använder huvudet utan pratar av ren reflex."
Slutligen så tycker jag att bewståndet av rovdjuret människa sedan länge har varit på tok för stor. De springer runt överallt och slår ihjäl både varandra, sina egna ungar och allt annat levande. Jag tycker nog att man borde införa skyddsjakt på dem.
Ta de stora hannarna med mycket muskler och lite hår först, för det blir ingen bra genetik att avla på dem ändå.